През 1984 г. сред публикуваните чуждестранни автори намери място и "Динени кори. Кракът" на Вилем Елсхот. Вероятно идеята на издателите е била да покажат сатиричната и трагичната страна на консуматорското общество с цел непременна печалба. В общи линии книгата описваше подробно приключенията на един "издател", който се оказва най-обикновен мошеник, и неговия асистент. Издателят обикаляше малки и дребни занаятчийски работилнички, омайваше ги как имат нужда от реклама и накрая получаваше в ръцете си договор за 10 000 броя списание, посветено на съответната работилничка. Не си спомням точно името на "списанието", но то от това се препитаваше - по един рекламен брой за съответната клъвнала работилничка. Тиражът - 10 000, беше много сериозен, но и напълно достатъчен, та разходите по издаването му да се размият в крайната цена. А тя се изплащаше на разсрочени вноски, което пък от своя страна даваше една сигурност за преживяване на издателя до намиране на следващата жертва.
Сега обаче се замислям дали не наблюдаваме всеки ден точно този стремеж да ни подхлъзнат, да ни убедят, че имаме абсолютната нужда от точно еди-кой си продукт и за това е жизнено необходимо да се сдобием с него.
Понеже тия дни си вися принудително вкъщи и снова между различните филмови и комедийни канали, нямаше начин да не ми се натрапи новата реклама на Активия.
Четири девойки мляскат от екрана и не убеждават колко хубава била тя.
Едната казва - И, разбира се, не съдържа консерванти - не разбрах откъде се разбира.
За да е по-убедителна, добавя - И ми помага да се грижа за корема си.
Аз знам други начини за корема - пресни плодове и зеленчуци, повече чай.
Но не разбрах защо "Непременно трябва да го пробваш" това "неустоимото".
Оставям с впечатлението, че целокупната ни родина страда от ЗАПЕК. Защото, ако не знаете, в активията има малко повече полезни колибактерии, които разхлабват стомаха. Какво се случва обаче, като спрете да консумирате активията? Сетете се сами.
Не я консумирам, защото при мен има ефекта на силно слабително. Но интересно е на какво се натъкнах в нета:
“Активия”, която прави стомаха редовен… Тази реклама течеше по всички телевизии години наред. По дипляни, списания и т. н. И сега се оказа, че не е доказано да има такъв ефект. Кой да го каже? Федералната комиси по търговия на САЩ, разбира се, не българската Комисия по търговия.
Компанията “Данон” трябва да спре рекламата си за киселото мляко “Активия” и да изплати 21 млн. долара по споразумение с прокуратурата в САЩ.
Компанията е приела искането на Федералната комисия за търговията и ще оттегли някои от рекламните си твърдения за “Активия” и напитката “ДанАктив”. “Данон” твърди, че млеката “Активия” помагат за редовен стомах, а напитката “ДанАктив” - да бъдат избегнати настинка и грип. “Данон” няма да използва повече тези реклами, освен ако не са одобрени от Управлението за контрол над храните и лекарствата. И у нас има Агенция по лекарствата. Коя реклама е одобрила или спряла българската агенция?
http://e-vestnik.bg/10640/sasht-spryaha-reklamata-za-aktiviya-i-globiha-danon-a-u-nas/
26.06.2011 16:33
Аз се опасявам повече за вредата от рекламираните храни, но телевизиите с рекламата се хранят. А, комисиите у нас са за парлама - лапачи на заплати.
Ако парламента приеме закона за цените и храните, положението ще се оправи в бедната ни държавица. Ако спрат рекламите по ТВ- тата, ще спрат и хората да се тъпчат с ненужни храни и напитки. А, ако приемат закон за цените в пазарната ни икономика - ще спрат спекулацитните повишавания и мошенническите наддавания.
Поздрави за откровенния постинг!
Няма управия!
Б.
26.06.2011 17:07
Няма управия!
Б.
Много противна реклама....
26.06.2011 22:11
Много противна реклама....
Но това чудо на млеката не съм го опитвал и нямам желание.
27.06.2011 09:02
Теди барнам, създателят на идеята за рекламиране е произнесъл знаменитите думи: :Първо трябва да се вземем ума т.е."акъла" на потребителя, и после паричките му." )))))))))))))
Поне така се твърди, но аз споделям на 100%, че се рекламират само скапани стоки, иначе непродаваеми...защото хубавото и качественото само продава;))
Док хех
27.06.2011 09:03
Но това чудо на млеката не съм го опитвал и нямам желание.
27.06.2011 09:04
Теди барнам, създателят на идеята за рекламиране е произнесъл знаменитите думи: :Първо трябва да се вземем ума т.е."акъла" на потребителя, и после паричките му." )))))))))))))
Поне така се твърди, но аз споделям на 100%, че се рекламират само скапани стоки, иначе непродаваеми...защото хубавото и качественото само продава;))
Док хех