Постинг
22.12.2011 19:41 -
Мълчанието днес ражда викове утре
Автор: yotovava
Категория: Лични дневници
Прочетен: 11464 Коментари: 54 Гласове:
Последна промяна: 22.12.2011 19:45
Прочетен: 11464 Коментари: 54 Гласове:
73
Последна промяна: 22.12.2011 19:45
"В последните години се наблюдава обезпокоителна тенденция за увеличаване на случаите на сексуално насилие над деца. Най- голяма е групата на децата между 14 и 18 години /48%/, които са следвани от децата на възраст 7-13 години /33%/ и тези между 2-6 години /19%/.
Европейската статистика сочи, че:
– Между една четвърт и една трета от всички момичета са имали епизод на сексуално насилие в една или друга форма с възрастен мъж.
– Около един процент са жертви на инцест от страна на бащите си.
Важно е да се отбележи това, че най-често дете, жертва на сексуално насилие, не може да каже какво му се случва и какво преживява, защото получава редовни заплахи от своя насилник. Жертви на сексуално насилие могат да бъдат както деца, така и пеленачета."
Тъжна статистика. Тя обаче ми припомни една история, която се случи в края на 70-те години.
Бях 7 клас. В училище дойде нов учител по география. Дребен, тантурест, се нечистоплътен вид и едни игриви очички. Сега си давам сметка, че първият ми досег с фотографията беше осъществен чрез него – създаде кръжок по фотография. Дали му е било хоби, или вероятно е можел да изкрънка някакви средства, това не мога да знам. В онези времена литературата беше кът, така че всеки, който имаше малко понятие вповече, можеше да преподава. При оскъдицата на черно-белите ленти, материалите, ваничките за проявяване и прочее, да снимаш си беще направо екзотика.
Учителят не проявяваше особено усърдие в работата си. Вероятно сам се отегчаваше от нея. В коридорите се шушукаше как оставил най-хубавото момиче на еди-кой си клас да я изпитва след часа, че даже я целунал.
Но ние хем не бяхме научени да се браним, хем не бяхме и с толкова развита фантазия, част от клюките приемахме за измислица или някаква завист.
През зимната ваканция отвреме навреме отскачах до ледената пързалка. Един час кънки на лед и се мислиш за Катерина Вит. :)))) Един ден видях и учителя по география. Пързаляше се и бурно се блъскаше в другите. Докато не се "блъсна" и в мен. При този сблъсък усетих как късите му ръчички ме обгърнаха и мълниеносно се притиснаха към гърдите ми. Нещастникът ме обара най-невъзмутимо!!!
- Извинявай - отдалечи се той и аз останах втрещена. Естествено никое момиче (поне тогава) едва ли би се похвалило с подобно посегателство. И всички ние мълчахме. Никоя от нас не сподели.
Докато напуснахме училище. Кандидатствахме по други гимназии. Приеха ни. Спомените избледняваха.
Случайно срещнах една съученичка. Заразпитвах я какво ново вехто в старото училище.
И тогава тя ми разказа, как през лятната ваканция в училище се случило произшествие. Въпросният субект затворил в тъмната стаичка детето на чистачката -момиче със забавено умствено развитие. Беше се гаврил. Часове наред.
След това го изгонили. Вероятно е отишъл... да преподава в друго училище. Вероятно... без наказание. Както днес никой не наказва бащите на 12-годишните майки.
И вероятно защото и те са мълчали.
(следва продължение)
Фотография: Валентина ЙОТОВА Разглеждайте в действителен размер
Учителят не проявяваше особено усърдие в работата си. Вероятно сам се отегчаваше от нея. В коридорите се шушукаше как оставил най-хубавото момиче на еди-кой си клас да я изпитва след часа, че даже я целунал.
Но ние хем не бяхме научени да се браним, хем не бяхме и с толкова развита фантазия, част от клюките приемахме за измислица или някаква завист.
През зимната ваканция отвреме навреме отскачах до ледената пързалка. Един час кънки на лед и се мислиш за Катерина Вит. :)))) Един ден видях и учителя по география. Пързаляше се и бурно се блъскаше в другите. Докато не се "блъсна" и в мен. При този сблъсък усетих как късите му ръчички ме обгърнаха и мълниеносно се притиснаха към гърдите ми. Нещастникът ме обара най-невъзмутимо!!!
- Извинявай - отдалечи се той и аз останах втрещена. Естествено никое момиче (поне тогава) едва ли би се похвалило с подобно посегателство. И всички ние мълчахме. Никоя от нас не сподели.
Докато напуснахме училище. Кандидатствахме по други гимназии. Приеха ни. Спомените избледняваха.
Случайно срещнах една съученичка. Заразпитвах я какво ново вехто в старото училище.
И тогава тя ми разказа, как през лятната ваканция в училище се случило произшествие. Въпросният субект затворил в тъмната стаичка детето на чистачката -момиче със забавено умствено развитие. Беше се гаврил. Часове наред.
След това го изгонили. Вероятно е отишъл... да преподава в друго училище. Вероятно... без наказание. Както днес никой не наказва бащите на 12-годишните майки.
И вероятно защото и те са мълчали.
(следва продължение)
Фотография: Валентина ЙОТОВА Разглеждайте в действителен размер
Това са ужасни неща. Но те продължават да се случват и днес и дори са много по-жестоки, по-разпространени. Дали защото и медиите не спират и обсъждат подобни случаи по-многословно. Така и трябва да бъде.
Няма нищо по низвергнато от това да посегнеш на дете, а сексуално да се посегне на дете е повече от престъпление. Законът трябва да е безмилостен към подобни ужасни произшествия, които оставят травмиращи спомени за цял живот.
цитирайНяма нищо по низвергнато от това да посегнеш на дете, а сексуално да се посегне на дете е повече от престъпление. Законът трябва да е безмилостен към подобни ужасни произшествия, които оставят травмиращи спомени за цял живот.
plushok написа:
Това са ужасни неща. Но те продължават да се случват и днес и дори са много по-жестоки, по-разпространени. Дали защото и медиите не спират и обсъждат подобни случаи по-многословно. Така и трябва да бъде.
Няма нищо по низвергнато от това да посегнеш на дете, а сексуално да се посегне на дете е повече от престъпление. Законът трябва да е безмилостен към подобни ужасни произшествия, които оставят травмиращи спомени за цял живот.
Няма нищо по низвергнато от това да посегнеш на дете, а сексуално да се посегне на дете е повече от престъпление. Законът трябва да е безмилостен към подобни ужасни произшествия, които оставят травмиращи спомени за цял живот.
не съм бавноразвиваща се ,но като гледам днештине момичета ,се замислям,че на 18-19 да нямаш понятие от секс ,поне теоретично си е ...бавноразвитие...Пътувах с влак ,да се прибера у дома ,един мазен тип се пусна опипа ме и си разтвори шлифера...Дълго помних ужаса и треперенето..не казах на никого ...отдръпнах се и вече стоях възможно далеч като пътувам ,когато се приближи някой влизах в купето ,не винаги бе възможно ,че нямаше превози ,тъпчехме се по празници като копърки в консерва...не ми се случи повече ,но страхът да ме докосват си остана...вонаги реагирам...
Днешното време е друго,трябва да се говори ,да се крещи...
цитирайДнешното време е друго,трябва да се говори ,да се крещи...
4.
анонимен -
Добре, че си сложила тези страхотни снимки,
22.12.2011 20:17
22.12.2011 20:17
иначе ...ужас е това, което си написала:(
цитирай
5.
yotovava -
Не става дума за 18-19 годишни. Детето на чистачката беше на 13, ние сме били на 15.
22.12.2011 20:18
22.12.2011 20:18
minavamottuk написа:
не съм бавноразвиваща се ,но като гледам днештине момичета ,се замислям,че на 18-19 да нямаш понятие от секс ,поне теоретично си е ...бавноразвитие...Пътувах с влак ,да се прибера у дома ,един мазен тип се пусна опипа ме и си разтвори шлифера...Дълго помних ужаса и треперенето..не казах на никого ...отдръпнах се и вече стоях възможно далеч като пътувам ,когато се приближи някой влизах в купето ,не винаги бе възможно ,че нямаше превози ,тъпчехме се по празници като копърки в консерва...не ми се случи повече ,но страхът да ме докосват си остана...вонаги реагирам...
Днешното време е друго,трябва да се говори ,да се крещи...
Днешното време е друго,трябва да се говори ,да се крещи...
Има и още нещо. Ако тогава кажеш, че нещо подобно се е случило, обикновено получаваш и отговор - Сама си си виновна!
alllyallly написа:
иначе ...ужас е това, което си написала:(
И още по-лошо е, че децата са насилвани от бебета..., каквото и да кажем, страшното е, че родителите също са виновни за това, което се случва, училището, обществото, законите и правосъдието, защото на децата трябва да се даде пълна подкрепа...
Педофилите са напаст, с която трябва методична борба.
Раните, нанесени в тази възраст понякога изобщо не заздравяват!!!
цитирайПедофилите са напаст, с която трябва методична борба.
Раните, нанесени в тази възраст понякога изобщо не заздравяват!!!
8.
yotovava -
Ако ние се бяхме постарали да забравим, какво е станало с това умствено недоразвито дете?
22.12.2011 20:54
22.12.2011 20:54
aqualia написа:
И още по-лошо е, че децата са насилвани от бебета..., каквото и да кажем, страшното е, че родителите също са виновни за това, което се случва, училището, обществото, законите и правосъдието, защото на децата трябва да се даде пълна подкрепа...
Педофилите са напаст, с която трябва методична борба.
Раните, нанесени в тази възраст понякога изобщо не заздравяват!!!
Педофилите са напаст, с която трябва методична борба.
Раните, нанесени в тази възраст понякога изобщо не заздравяват!!!
Родителите трябва да поощряват децата към отзивчивост и откровеност. Но в ония години, както споменах в един от коментарите, най-вероятно щяхме да получим отговор - Ти ли го предизвика? Сама си си виновна.
9.
анонимен -
Валя,
22.12.2011 21:13
22.12.2011 21:13
има нещо много важно - в България, за съжаление, все още битува схващането, че жената или момичето си е предизвикало това. Особено по селата и малките градове.
И по тази проста причина много от жертвите на посегателства си замълчават - просто не искат допълнително унижение върху вече преживяното. Същото е като с домашното насилие.
цитирайИ по тази проста причина много от жертвите на посегателства си замълчават - просто не искат допълнително унижение върху вече преживяното. Същото е като с домашното насилие.
10.
yotovava -
Точен анализ, Ани, така е. И затова много викове ще чуем, чак когато е станало късно!
22.12.2011 21:21
22.12.2011 21:21
angpiskova написа:
има нещо много важно - в България, за съжаление, все още битува схващането, че жената или момичето си е предизвикало това. Особено по селата и малките градове.
И по тази проста причина много от жертвите на посегателства си замълчават - просто не искат допълнително унижение върху вече преживяното. Същото е като с домашното насилие.
И по тази проста причина много от жертвите на посегателства си замълчават - просто не искат допълнително унижение върху вече преживяното. Същото е като с домашното насилие.
11.
aqualia -
Права си, познавам случай, който е страшен... въпреки, че родителите се опитаха да направят всичко възможно да помогнат на детето си.
22.12.2011 21:55
22.12.2011 21:55
yotovava написа:
Родителите трябва да поощряват децата към отзивчивост и откровеност. Но в ония години, както споменах в един от коментарите, най-вероятно щяхме да получим отговор - Ти ли го предизвика? Сама си си виновна.
aqualia написа:
И още по-лошо е, че децата са насилвани от бебета..., каквото и да кажем, страшното е, че родителите също са виновни за това, което се случва, училището, обществото, законите и правосъдието, защото на децата трябва да се даде пълна подкрепа...
Педофилите са напаст, с която трябва методична борба.
Раните, нанесени в тази възраст понякога изобщо не заздравяват!!!
Педофилите са напаст, с която трябва методична борба.
Раните, нанесени в тази възраст понякога изобщо не заздравяват!!!
Родителите трябва да поощряват децата към отзивчивост и откровеност. Но в ония години, както споменах в един от коментарите, най-вероятно щяхме да получим отговор - Ти ли го предизвика? Сама си си виновна.
Едно момиче беше насилено преди да навърши 11 години от известен наш бандит... То и до ден днешен е със забавено развитие... А него не го осъдиха за това, защото имаше гръб... Той после се занимаваше с наркобизнес и пласиране на проститутки... Кошмарът е пълен!
след които не остават лица!
цитирай
13.
mitkaloto -
Нямам думи.
22.12.2011 22:25
22.12.2011 22:25
Нямам думи.
цитирайmitkaloto написа:
Нямам думи.
задружността на колектива, затварянето на очите и гласуване анблок, преподаваните частни уроци, недекларирани и т.н. Много хора стават учители, защото просто са ги приели само там, а не накъдето ги влече желанието . Всичко това наслагва отрицателните черти, за съжаление.
Но каквото е обществото, така е и една единица - училището. Не може да се променя едно, а другото да остане така. Лечението е едно - радикални мерки във всичко!
цитирайНо каквото е обществото, така е и една единица - училището. Не може да се променя едно, а другото да остане така. Лечението е едно - радикални мерки във всичко!
е и в това, че 33 години след този случай такива неща продължават да са ежедневие в българското общество.
Затова този девиз за мен е изключително силен като посление:
МЪЛЧАНИЕТО ДНЕС РАЖДА ВИКОВЕ УТРЕ!
цитирайЗатова този девиз за мен е изключително силен като посление:
МЪЛЧАНИЕТО ДНЕС РАЖДА ВИКОВЕ УТРЕ!
Насилници има навсякъде и на всички нива. Единственият начин да се предпазиш е да владееш някое бойно изкуство и да крещиш силно. Когато бях ученичка един тип ме нападна във входа посред бял ден, беше на възрастта на баща ми и много ме уплаши. Аз се връщах от каране на летни кънки и без да се замисля му ги стоварих на главата и му се разкрещях, повече не ми се появи. Трябва да се говори с децата и да им се обясни, че съществуват и такива ненормалници, за да не бъдат изненадани. Едно време имахме час на класния ръководител и в него обсъждахме всякакви теми, така научавахме много неща, които не ги пише в книгите-нещата от живота. Поздрави за актуалната тема.
цитирайза това ще разкажа утре.
Но прочитайки статистиката, която цитирам, аз останах изумена за степента на насилие над деца. Затова цялото ни общество е болно - защото тези деца в един момент порастват и реагират със същото.
цитирайНо прочитайки статистиката, която цитирам, аз останах изумена за степента на насилие над деца. Затова цялото ни общество е болно - защото тези деца в един момент порастват и реагират със същото.
Такив трябва да ги кастрират и пак ще им е малко!
Хубаво е, Валя, че повдигаш темата. Този балкански манталитет да си траем и да смятаме жертвата за виновна трябва да се изкорени.
цитирайХубаво е, Валя, че повдигаш темата. Този балкански манталитет да си траем и да смятаме жертвата за виновна трябва да се изкорени.
И е крайно време да започнем да говорим.
Благодаря ти, Чайче.
цитирайБлагодаря ти, Чайче.
Аз все се надявам, че в днешно време децата са много по-информирани и много по-различни от децата, които бяхме ние. Знам, че промяната трябва да дойде от възрастните - но надали ще стане така. Затова надеждата ми е в децата - че те някак ще обърнат света и ще го направят по-добър!
цитирай
22.
yotovava -
Твърде дълго се мълчи, ама много се мълчи. Като се върнах назад и разрових спомените от детството ми - да ти призная - СТРАХ МЕ ХВАНА!
23.12.2011 00:38
23.12.2011 00:38
magicktarot написа:
Аз все се надявам, че в днешно време децата са много по-информирани и много по-различни от децата, които бяхме ние. Знам, че промяната трябва да дойде от възрастните - но надали ще стане така. Затова надеждата ми е в децата - че те някак ще обърнат света и ще го направят по-добър!
В моето училище имаше един, който обичаше да пипа, и затова яде пердах от гаджето на момичето.
Учителите изобщо не са онова, което си мислят много хора. И сред тях се крият гамени.
цитирайУчителите изобщо не са онова, което си мислят много хора. И сред тях се крият гамени.
angpiskova написа:
има нещо много важно - в България, за съжаление, все още битува схващането, че жената или момичето си е предизвикало това. Особено по селата и малките градове.
И по тази проста причина много от жертвите на посегателства си замълчават - просто не искат допълнително унижение върху вече преживяното. Същото е като с домашното насилие.
И по тази проста причина много от жертвите на посегателства си замълчават - просто не искат допълнително унижение върху вече преживяното. Същото е като с домашното насилие.
Да, много гадове се крият зад това.
Все пак имай предвид, че съществува и предизвикването. Просто не знаеш аз какви кучки познавам. На мен са ми се обиждали, защото не съм им обръщал внимание, а при други като "върже", тръгват да разправят, че са ги натискали.
25.
yotovava -
Има ги навсякъде и във всяко съсловие, проблемът е, че се премълчава за тяхното съществуване и само когато стане нещо ама адски гадно, се дава гласност.
23.12.2011 07:47
23.12.2011 07:47
tutankhamon661 написа:
В моето училище имаше един, който обичаше да пипа, и затова яде пердах от гаджето на момичето.
Учителите изобщо не са онова, което си мислят много хора. И сред тях се крият гамени.
Учителите изобщо не са онова, което си мислят много хора. И сред тях се крият гамени.
26.
yotovava -
Това са поведенчески модели, които - забележи! - би трябвало да се видят от училищните психолози и да се вземат адекватни мерки.
23.12.2011 07:49
23.12.2011 07:49
tutankhamon661 написа:
Да, много гадове се крият зад това.
Все пак имай предвид, че съществува и предизвикването. Просто не знаеш аз какви кучки познавам. На мен са ми се обиждали, защото не съм им обръщал внимание, а при други като "върже", тръгват да разправят, че са ги натискали.
angpiskova написа:
има нещо много важно - в България, за съжаление, все още битува схващането, че жената или момичето си е предизвикало това. Особено по селата и малките градове.
И по тази проста причина много от жертвите на посегателства си замълчават - просто не искат допълнително унижение върху вече преживяното. Същото е като с домашното насилие.
И по тази проста причина много от жертвите на посегателства си замълчават - просто не искат допълнително унижение върху вече преживяното. Същото е като с домашното насилие.
Да, много гадове се крият зад това.
Все пак имай предвид, че съществува и предизвикването. Просто не знаеш аз какви кучки познавам. На мен са ми се обиждали, защото не съм им обръщал внимание, а при други като "върже", тръгват да разправят, че са ги натискали.
Както споменах вече няколко пъти, обаче, и в семейството битува идеологемата
- Ами ти си си виновна!
Добър да е денят Ви,
Благодаря Ви, за трудната тема!
Спокойно ме изтрийте, ако съм прекалено краен.
Завършвате с въпрос-"...защо не се наказват бащите на 12-т годишните майки...?".
Позволявам си, да обърна въпроса-"...защо не се търсят майките на тези бащи?".
Много бяха часовете и нощите в интернатите, а обичах и трудните задачи, търсех даденото, преди да престъпя към формулата и решението.
Обичам таблиците и проследявах развитието на учениците.
Всички сме родени от жена, уважаваме майките си, но за момчетата е проблем, когато след третата им година, са обгрижвани и обсебвани от майка си.
Бавно и внимателно обяснявах на родителските срещи, че любовта накъртва и постепенно се натрупва протест, който избива в крайности.
Много са били оплакванията от моите думи, наказвали се ме, защото децата са били еднакви и нямам право да разделям възпитаването им, да си гледам математиката и да си мълча.
Годините минаваха, момчетата им пораснаха, но противилите се на предложенията ми, си скубят косите и съжаляват.
Може да Ви звучи крайно, но момчето и момичето изискват различна храна и контакт.
Имах възможност и със строгост го налагах на дъщерите си, към мъжете им, а сега и към внуците, които са две момичета и две момчета.
Хубаво нещо е свободата, но природата е по- силна!
Всеки наш опит да излъжем природата ни се връща и болката остава до смъртта, а годините са минали.
Всяка обсебваща майка си плаща.
Слушам радио, гледам телевизия и после търся в нета, коя е майката, какво е правила, как е постъпвала, за да е такъв синът и, каква територия е оставила на баща му?
Навярно съм Ви ядосал, но прекалената майчина любов към момчето е отрова!
Весели празници!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирайБлагодаря Ви, за трудната тема!
Спокойно ме изтрийте, ако съм прекалено краен.
Завършвате с въпрос-"...защо не се наказват бащите на 12-т годишните майки...?".
Позволявам си, да обърна въпроса-"...защо не се търсят майките на тези бащи?".
Много бяха часовете и нощите в интернатите, а обичах и трудните задачи, търсех даденото, преди да престъпя към формулата и решението.
Обичам таблиците и проследявах развитието на учениците.
Всички сме родени от жена, уважаваме майките си, но за момчетата е проблем, когато след третата им година, са обгрижвани и обсебвани от майка си.
Бавно и внимателно обяснявах на родителските срещи, че любовта накъртва и постепенно се натрупва протест, който избива в крайности.
Много са били оплакванията от моите думи, наказвали се ме, защото децата са били еднакви и нямам право да разделям възпитаването им, да си гледам математиката и да си мълча.
Годините минаваха, момчетата им пораснаха, но противилите се на предложенията ми, си скубят косите и съжаляват.
Може да Ви звучи крайно, но момчето и момичето изискват различна храна и контакт.
Имах възможност и със строгост го налагах на дъщерите си, към мъжете им, а сега и към внуците, които са две момичета и две момчета.
Хубаво нещо е свободата, но природата е по- силна!
Всеки наш опит да излъжем природата ни се връща и болката остава до смъртта, а годините са минали.
Всяка обсебваща майка си плаща.
Слушам радио, гледам телевизия и после търся в нета, коя е майката, какво е правила, как е постъпвала, за да е такъв синът и, каква територия е оставила на баща му?
Навярно съм Ви ядосал, но прекалената майчина любов към момчето е отрова!
Весели празници!
С Уважение, дядо Кольо.
28.
yotovava -
Не сте ме ядосали, всеки родител извървява трудния път да възпита и отгледа добре детето си и се учи сам с него.
23.12.2011 08:50
23.12.2011 08:50
Ако сте прочели текста внимателно, надявам се сте разбрали, че става дума за дете със забавено развитие - и точно с него някой си беше позволил да се гаври, НО и точно то не е имало спирачката да съобщи.
Ако някоя от нас си беше позволила смелостта да се обърне към директорката и да каже - Другарят (тогава бяхме другарки и другари) си позволи еди-какво си
може би това дете не би изживяло допълнителна травма върху така и иначе обърканата си душица.
цитирайАко някоя от нас си беше позволила смелостта да се обърне към директорката и да каже - Другарят (тогава бяхме другарки и другари) си позволи еди-какво си
може би това дете не би изживяло допълнителна травма върху така и иначе обърканата си душица.
Човекът е най-висшето животно. При него също важи правото на по-силния.
В това отношение не сме се развили много.
цитирайВ това отношение не сме се развили много.
vidirin написа:
Човекът е най-висшето животно. При него също важи правото на по-силния.
В това отношение не сме се развили много.
В това отношение не сме се развили много.
Такъв, който посяга на деца, когато и да го пребиеш все ще му е късно.
цитирайВ Румъния приеха много хубав закон за такива: кастрация. Иначе и сега има учители, които най-малкото, което правят е да пишат похотливи лични бележки на непознати в мрежата, да ги изнудват за внимание, със заканата, че иначе ще разпространят клевети, кой ги знае, още какво вършат извън мрежата.
цитирай
33.
yotovava -
Замисляш ли се, обаче, колко МНОГО в днешно време се посяга на деца!
23.12.2011 09:59
23.12.2011 09:59
detronator написа:
Такъв, който посяга на деца, когато и да го пребиеш все ще му е късно.
alav написа:
Весели празници Валя! Винаги да имаш очи и душа за красотата на малките неща около теб и да ни радваш с прекрасните си снимки. Бъди щастлива Валя!
35.
yotovava -
Механизмът на заплахата е много силен. Давам си сметка, че сме мълчали и защото оценката ни е зависела от този човек, а тя имаше значение при кандидатстване.
23.12.2011 10:02
23.12.2011 10:02
cefulesteven написа:
В Румъния приеха много хубав закон за такива: кастрация. Иначе и сега има учители, които най-малкото, което правят е да пишат похотливи лични бележки на непознати в мрежата, да ги изнудват за внимание, със заканата, че иначе ще разпространят клевети, кой ги знае, още какво вършат извън мрежата.
Вестици и телевизии лансират често подобни новини...и до тук!...Къде са дебатите,къде е гражданското общество, къде е глъсът на обществените организации за закрила на детето... да протестира,да дебатира...къде са...по-важно е да се коментират крокодилските обувки на Евгени Минчев,или поредното гадже на Зара,Златка,....или че фолк певица пее по дамска превръзка...ужас!!!оскотяхме...
Адмирации ,Валя за този пост, за гражданската ти позиция и доблест!....
цитирайАдмирации ,Валя за този пост, за гражданската ти позиция и доблест!....
Дебатират се какви ли не глупости и само като стане нещо черезвичайно се разшумят. Този постинг завършва със "следва продължение"... Защото не само посегателствата от сексуален характер, но и убийствата на деца остават в забвение и се приспива гражданската памет.
цитирайИма и виртуално насилие с нова модерна военно-полицейска техника, базирана на древните методи за "уроки" и увреждане, които водят до нелечими болести като диабет, множествена склероза, рак и пр.
Подкрепям вика ти за помощ и освобождение от насилието !
цитирайПодкрепям вика ти за помощ и освобождение от насилието !
39.
sande -
Предлагам един прост метод за обществен линч за подобни насилници и мръсници:
23.12.2011 10:26
23.12.2011 10:26
Разлепват им се снимките навсякъде: по улици, гари, автогари, електирически стълбове, там където лепят некролозите. С надпис над снимката:
Търси се!
цитирайТърси се!
40.
yotovava -
Възможно е, Лили, ще пиша и за виртуалния тормоз. Хубави празници от мен.
23.12.2011 10:30
23.12.2011 10:30
liliyanaandreeva написа:
Има и виртуално насилие с нова модерна военно-полицейска техника, базирана на древните методи за "уроки" и увреждане, които водят до нелечими болести като диабет, множествена склероза, рак и пр.
Подкрепям вика ти за помощ и освобождение от насилието !
Подкрепям вика ти за помощ и освобождение от насилието !
41.
yotovava -
Твърде е сложно, Санде, защото от този метод ще се възползват и при лични отмъщения. А нали знаеш , че всяко деяние първо трябва да се докаже.
23.12.2011 10:31
23.12.2011 10:31
sande написа:
Разлепват им се снимките навсякъде: по улици, гари, автогари, електирически стълбове, там където лепят некролозите. С надпис над снимката:
Търси се!
Търси се!
И сега си помисли колко доказани престъпници са на свобода.
42.
naidobriq -
Kato si pomislya za takiva pomiyari mi se.......(
23.12.2011 11:41
23.12.2011 11:41
Tejka i vazmutitelna tema..I vajnoto e che golyama chast ot tezi malounnici ostavat nenakazani..Izvinete me za grubite izrazi,no ne moga da se sdarjam osobeno kato stava vapros za deca..
цитирай
43.
yotovava -
Остават ненаказани, така е. А след тях остават съсипани животи и разбити души.
23.12.2011 11:47
23.12.2011 11:47
naidobriq написа:
Tejka i vazmutitelna tema..I vajnoto e che golyama chast ot tezi malounnici ostavat nenakazani..Izvinete me za grubite izrazi,no ne moga da se sdarjam osobeno kato stava vapros za deca..
Мълчанието и страха си ни и заложено в гена приятелко..
за всичко стискаме зъби и...мълчим и днес!!
За политиците..поне си псуваме ..след втората ракийка!!! На маса!!
цитирайза всичко стискаме зъби и...мълчим и днес!!
За политиците..поне си псуваме ..след втората ракийка!!! На маса!!
Този ти пост трябва да прочете и любимия на модераторита на блог.бг Педогор. След това да отворят блотга му и да прочетат малоумните ме педофилски напъни!
цитирай
46.
yotovava -
Това е силно наша, българска черта. Българинът е упорит, търпелив и понякога... твърде прекалено .
23.12.2011 18:59
23.12.2011 18:59
mileidi46 написа:
Мълчанието и страха си ни и заложено в гена приятелко..
за всичко стискаме зъби и...мълчим и днес!!
За политиците..поне си псуваме ..след втората ракийка!!! На маса!!
за всичко стискаме зъби и...мълчим и днес!!
За политиците..поне си псуваме ..след втората ракийка!!! На маса!!
booraat написа:
Този ти пост трябва да прочете и любимия на модераторита на блог.бг Педогор. След това да отворят блотга му и да прочетат малоумните ме педофилски напъни!
е един неописуем ужас за потърпевшия. Често променя живота му изцяло. Такива насилници трябва да се скопятДори и в затворите към насилниците над деца самите затворници изпитват непримиримост. Това е физическо насилие с трайни психологични последици. А колко много деца търпят и психологическо насилие?Колко човешки съдби са следствие на такова садистично вмешателство?Като деца с една приятелка се бяхме загубили с един влак. Прибра ни транспортна милиция. Вярно, че причинихме тревоги на родителите си и..... Бащата на моята приятелка я острига гола глава на 13 години за наказание.И сега са ми пред очите сълзите по бузите й и гнева, който изпитваше към родителя си.Майката бе безгласна буква и плачеше заедно с дъщеря си. И това момиче се омъжи на 17 години, за да избяга от терора. Завърши психология и в момента работи неумолимо в Агенцията за защита на детето. От нея на какво съм се наслушала....
цитирай
49.
yotovava -
От нас, родителите, тръгва първото мълчание, което после се превръща във вик. Защото ЗАРАДИ нас децата ни понякога мълчат.
23.12.2011 20:05
23.12.2011 20:05
gita969 написа:
е един неописуем ужас за потърпевшия. Често променя живота му изцяло. Такива насилници трябва да се скопятДори и в затворите към насилниците над деца самите затворници изпитват непримиримост. Това е физическо насилие с трайни психологични последици. А колко много деца търпят и психологическо насилие?Колко човешки съдби са следствие на такова садистично вмешателство?Като деца с една приятелка се бяхме загубили с един влак. Прибра ни транспортна милиция. Вярно, че причинихме тревоги на родителите си и..... Бащата на моята приятелка я острига гола глава на 13 години за наказание.И сега са ми пред очите сълзите по бузите й и гнева, който изпитваше към родителя си.Майката бе безгласна буква и плачеше заедно с дъщеря си. И това момиче се омъжи на 17 години, за да избяга от терора. Завърши психология и в момента работи неумолимо в Агенцията за защита на детето. От нея на какво съм се наслушала....
За разлика от друг път,няма да гласувам!
Иначе имаш палец нагоре!
цитирайИначе имаш палец нагоре!
Злодеят е станал злодей заради друг злодей, който също е бил жертва на злодей... и всичко заради недостиг или липса на обич. Естествено, това не го оправдава. Време е да се прекъсне порочния кръг. Да не си заравяме главата в пясъка с надежда, че няма да се случи на нас. Към насилниците - нетърпимост. Към дечицата - обич и топлина. Не само към нашите собствени, а към всички малки същества. За да не ги превърнем в следващите злодеи.
цитирай Честито Рождество, ВАЛЯ!
цитирайЧЕСТИТА КОЛЕДА!
Нека пламъкът на Бъдника
сгрее душите ни с вяра и доброта
и озари дните ни с любов и надежда!
цитирайНека пламъкът на Бъдника
сгрее душите ни с вяра и доброта
и озари дните ни с любов и надежда!
54.
razkazvachka -
Освен всичко друго - този текст е емблематичен. Написала си го като фотография отблизо...
30.12.2011 20:23
30.12.2011 20:23
а червеното цвете е върховно: може би така изглежда мъката в цвят и сълзи---
цитирайТърсене
Блогрол