Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.10.2013 08:51 - Приказка, която не исках да напиша
Автор: yotovava Категория: Изкуство   
Прочетен: 5473 Коментари: 10 Гласове:
39

Последна промяна: 01.10.2013 08:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Тези стъпки по морския бряг ме отведоха в странни посоки.
И когато на чайката бях жълтия ирис в окото,
аз прозрях, че светът е пред срив. И загърнал с тръстика телата,
и объркан от прилив мъглив – се обрича на дълго очакване.

И видях как под мигли в сълза самотата бавно узрява,
и в забрадката черна на мама нощта изведнъж побелява,
а след кораба тръгва следа – солена, пенлива и гневна.
И – забила нокти в брега – се почувствах почти непотребна,

щом на рибите в немия вик не успявах гласа си да чуя.
Не разбирах какво ми мълви всеки знак от седефена люспа.
Не разчетох най-простия стих на извечните морски талази,
заченат по изгрев лъчист. И разбрах, че не мога опази.

Но брегът ме прегърна и мил ме пови в пеленица от пясък
и прошепна – Отвори си очите, дето ги къташ в душата си,
слез до дъното
там светлината се дави и даже не стига,
ала ти ще съзреш необята като в стара опърпана книга.

И тогава ще чуеш плача – на рапана и синия кит –
как тънее – сълза след сълза се превръща в поредния мит.

Непознат – и дори невидян! – този мир е на път да изчезне
впримчен в хищен, раззинат капан на човека в алчната бездна
.

Разкажи на сина си това, което никога няма да види –
как планктонът цъфти в здрачина, отразил крехкостта на звездите,
как делфините пеят до смърт, прегръщат коварната суша
и хрилете им дишат мазут, а очите им се пропукват.

Как по синия морски тезгях вълните разстилат атлази,
а в пенливи въртопи без грях песъчинки зачеват елмази.
Ветровете преливат скръбта в неизменната радост на кея.
И когато пристъпиш към тях – иде ти и да плачеш, и пееш.





Гласувай:
43



1. barona40 - Честит ден на поезията, Йо!
01.10.2013 09:33
Бъди!
цитирай
2. yotovava - Силно казано, но благодаря :))))))))))))))))))
01.10.2013 13:39
анонимен написа:
Ти си поетеса, която заслужава специално внимание!

цитирай
3. yotovava - Честит ден на поезията и много вдъновение :)))))))))
01.10.2013 13:40
barona40 написа:
Бъди!

цитирай
4. sande - Честит Празник на поезията!
01.10.2013 16:24
"Как по синия морски тезгях вълните разстилат атлази,
а в пенливи въртопи без грях песъчинки зачеват елмази.
Ветровете преливат скръбта в неизменната радост на кея.
И когато пристъпиш към тях – иде ти и да плачеш, и пееш."

***
Поздрави за прекрасния, възхитителен стих!

цитирай
5. teadia - Привет!:)
01.10.2013 19:31
Добре, че си я написала, защото е фантастична, твоята приказка!
И когато се зачеват елмази, сигурно човек изпитва смесени чувства!...
Прекрасно е!
цитирай
6. teadia - :)
01.10.2013 19:33
Честит юбилей!
цитирай
7. teadia - :))))))))
01.10.2013 20:02
Побърках един вампир с коментара си - ей го на," красавеца" - karlo maxavier
празен блог като душата му.
Имаш врагове, защото си мн.добра, радвай се, аз винаги съм се забавлявала с
мижитурките.
цитирай
8. yotovava - Честит презник, Сладкодумнико :))))))))))))
01.10.2013 22:38
sande написа:
"Как по синия морски тезгях вълните разстилат атлази,
а в пенливи въртопи без грях песъчинки зачеват елмази.
Ветровете преливат скръбта в неизменната радост на кея.
И когато пристъпиш към тях – иде ти и да плачеш, и пееш."

***
Поздрави за прекрасния, възхитителен стих!


цитирай
9. yotovava - Честит празник, не обръщай внимание на вампирите - като нямат собствена кръв, пият чуждата :))))))))))))))))
01.10.2013 22:38
teadia написа:
Побърках един вампир с коментара си - ей го на," красавеца" - karlo maxavier
празен блог като душата му.
Имаш врагове, защото си мн.добра, радвай се, аз винаги съм се забавлявала с
мижитурките.

цитирай
10. kasnaprolet9999 - Честит празник и от мен, ставаш все ...
01.10.2013 22:58
Честит празник и от мен, ставаш все по-добра, видно и от днешното ти творение. Пожелавам ти още много награди от конкурси да спечелиш, защото го можеш.
цитирай
11. yotovava - Благодаря, Невенка, докато е писано :))))))))))))))))
08.10.2013 20:50
kasnaprolet9999 написа:
Честит празник и от мен, ставаш все по-добра, видно и от днешното ти творение. Пожелавам ти още много награди от конкурси да спечелиш, защото го можеш.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yotovava
Категория: Изкуство
Прочетен: 5193652
Постинги: 1288
Коментари: 21789
Гласове: 43519
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол