Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.06.2012 22:58 - Ако имах едно магазинче...
Автор: yotovava Категория: Изкуство   
Прочетен: 15744 Коментари: 54 Гласове:
50

Последна промяна: 13.06.2012 23:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Така се е случило, че част от фамилията ми е свързана с антикварния бизнес. Израснала съм сред купища стари книги, дебели, подвързани с кожа, с пожълтяла хартия, която по краищата се чупи, с мекото "е" и още един звук, който прилича на Ж, ама не е Ж, монети, чиито стойности никога не съм знаела, съдинки от синьо стъкло и порцеланови фигурки.
Тия дни помагам в магазина и очите ми постоянно се спират на дребни, дори непотребни на вид предмети, които някога са създавали уют в домовете.

Богато украсен супник, събиращ в трапезарията цялата фамилия, вероятно е звънтял от смеха на децата, от строгия глас на главата на семейството, който се е прокашлял и се е опитвал да въведе ред и да поддържа йерархията в един дом.

image

Части то кензани (ха, знаете ли какво е кензан?), декоративни елементи на врати и столове, амурчета и инкрустирани вилици и лъжици, порцеланови фигурки, наглед непотребни, но някак мили, крият в себе си спомени за едни отминали времена - без телевизия, без радио, без забързан ритъм, който ни отнема въздуха през целия ден, а вечер ни оставя само глътка за сън.

image

image

И ако като дете тези предмети разпалваха въображението и любопитството ми, днес все по-често се улавям да мечтая за атмосферата на един отинал живот, до който май никой от нас не се е докоснал, за тумбестата захарница от синьо стъкло, инкрустирана с мъниста, която никога не влизаше в употреба, но създаваше неповторим уют и красота в бабиния дом, с капачето, на коeто върхът беше като капка мастило, незасъхнала под нечие писмо. Време, в което продавачите на надежда са били истински.

За всички - НАДЕЖДАТА В ДЕЙСТВИТЕЛЕН РАЗМЕР.





Гласувай:
59



Следващ постинг
Предишен постинг

1. deleted-4udovi6teto - !
13.06.2012 23:08
Браво за постинга и за хубавото настроение, което той носи!
Чу
цитирай
2. yotovava - Ех, Валери, мисля си, че предците ни по са знаели как да живеят и да ценят миговете :))))))))))))
13.06.2012 23:10
4udovi6teto написа:
Браво за постинга и за хубавото настроение, което той носи!
Чу

цитирай
3. barona40 - От теб всичко би искал човек, Йо,
13.06.2012 23:23
а ти би раздавала надежда с шепи. Как ги изрови тия непознати нам дреболии, уж.
цитирай
4. yotovava - Много често даже не зная кое за какво служи, не всичко ми е познато, но претендирам, че за доста неща знам много :))))))))))
13.06.2012 23:24
barona40 написа:
а ти би раздавала надежда с шепи. Как ги изрови тия непознати нам дреболии, уж.

цитирай
5. magnoliya - Всяка старинна вещ крие богата и...
13.06.2012 23:53
Всяка старинна вещ крие богата история, но кой ли ще успее да я прочете?
Поздрави за поста, който много ми хареса!
цитирай
6. yotovava - Хубави сънища от мен :))))))))))))))))
14.06.2012 00:14
magnoliya написа:
Всяка старинна вещ крие богата история, но кой ли ще успее да я прочете?
Поздрави за поста, който много ми хареса!

цитирай
7. naidobriq - Хареса ми постинга
14.06.2012 08:13
Усмихвах се докато четях..:)
ПОЗДРАВ ВАЛЯ!
цитирай
8. yotovava - Усмивките са свързани с карамеления дъх на сладките на баба, специалната кутия за тях и всички вълшебства на детството :)))))))))))))))
14.06.2012 09:04
naidobriq написа:
Усмихвах се докато четях..:)
ПОЗДРАВ ВАЛЯ!

цитирай
9. mihala - Тази планета надежда вече не същ...
14.06.2012 09:39
Тази планета надежда вече не съществува защото нееднократно беше обстрелвана с ракети.Благодаря ти за хубавата надежда...
цитирай
10. mariniki - благодаря ти, че ни позволи да надникнем...
14.06.2012 09:58
в един отминал, но прекрасен свят...
Валя, най-сърдечно...
цитирай
11. yotovava - Поздрав, мариники :)))))))))))))))))))
14.06.2012 09:59
mariniki написа:
в един отминал, но прекрасен свят...
Валя, най-сърдечно...

цитирай
12. yotovava - Но нали знаеш - надеждата умира последна :)))))))))))))))))
14.06.2012 09:59
mihala написа:
Тази планета надежда вече не съществува защото нееднократно беше обстрелвана с ракети.Благодаря ти за хубавата надежда...

цитирай
13. sherif - Книгите
14.06.2012 10:10
са хубаво нещо ;)
цитирай
14. yotovava - и не само те, сега вече прекалено се технологизирахме и дори не забелязваме какво ядем - обикновено нещо, което изхвърляме...
14.06.2012 10:16
sherif написа:
са хубаво нещо ;)

цитирай
15. bven - Прекрасно!
14.06.2012 10:17
Напомни ми и за мои хубави неща - били и отишли по реда си..
цитирай
16. kamosutrov - Привет, Валче!
14.06.2012 10:47
Както винаги става, слуховете за моята блогова смърт се оказаха преувеличени. Тук съм си и не съм окачил катаната на стената. Което трябва да е ясно на всички от сектата на тролите.
цитирай
17. yotovava - Има много финес и изящество в тези старини, все си мисля, че хората тогава са оценявали живота както се полага :)))))))))))))))
14.06.2012 10:50
bven написа:
Напомни ми и за мои хубави неща - били и отишли по реда си..

цитирай
18. yotovava - Оооо, полигоралното тролче се появи с всичките си никове :))))))))))))))))))
14.06.2012 10:50
kamosutrov написа:
Както винаги става, слуховете за моята блогова смърт се оказаха преувеличени. Тук съм си и не съм окачил катаната на стената. Което трябва да е ясно на всички от сектата на тролите.

цитирай
19. анонимен - Много интересни артефакти ;)
14.06.2012 10:50
Аз мечтая за книжарничка със стари, много стари книги... Хубав и цветен ден!
цитирай
20. yotovava - Книги има до тавана, сега ще реставрираме една за създаването на Майсен :))))))))))))))
14.06.2012 10:57
gogi6666 написа:
Аз мечтая за книжарничка със стари, много стари книги... Хубав и цветен ден!

цитирай
21. felix1 - Коментарът на изтрития катана п...
14.06.2012 12:06
Коментарът на изтрития катана показва ясно защо е изтрит.
А понеже беше наложен бан на поста на Рустам, за да има безпристрастност, бан заслужава и тази потребителка, както и изтриване и на камосутраов.

Вижда се че катана е пак същият. И пак трябва да е изтрит.
цитирай
22. yotovava - Пупи, не те ли заболяха пръстчетата да бълваш нови никове :)))))))))))))))))))))))))))))))))))
14.06.2012 12:11
felix1 написа:
Коментарът на изтрития катана показва ясно защо е изтрит.
А понеже беше наложен бан на поста на Рустам, за да има безпристрастност, бан заслужава и тази потребителка, както и изтриване и на камосутраов.

Вижда се че катана е пак същият. И пак трябва да е изтрит.

цитирай
23. felix1 - Не знам кой е Пупи. Но знам, че ком...
14.06.2012 12:15
Не знам кой е Пупи. Но знам, че коментара на камосутров е показателен за това, че изтриването му е съвсем правилно, следователно трябва да се изтрие и в това си лице.
А понеже на теб ти харесва, значи си също една от тези, които му помагат да влошава атмосферата в сайта.
Други въпроси?
цитирай
24. yotovava - А, как ще знаеш - току-що си се регистрирал и си вещ в блоговете на всички. :))))))))))))))))))))))
14.06.2012 12:17
felix1 написа:
Не знам кой е Пупи. Но знам, че коментара на камосутров е показателен за това, че изтриването му е съвсем правилно, следователно трябва да се изтрие и в това си лице.
А понеже на теб ти харесва, значи си също една от тези, които му помагат да влошава атмосферата в сайта.
Други въпроси?

цитирай
25. demonwind - Пренесе ме
14.06.2012 12:17
все едно в Андерсеновите приказки... :) Там имаше разкази за старата мелница, за чайникът...
цитирай
26. felix1 - Доста глупав въпрос. Ами че прим...
14.06.2012 12:20
Доста глупав въпрос. Ами че примерно икономиист беше тук месеци преди да се регистрира, така че можеш да си в течение и без да си регистриран.
Не разбрах - нормално ли е според теб катана пак да провокира и също за коментарите в поста на рустам да му бъде наложен бан, а за коментара на катана при теб т да нямаш?
цитирай
27. yotovava - ... а красивите пощенски картички с лятно поле, макове синчец и маргарити :)))))))))))))))))))))
14.06.2012 12:20
demonwind написа:
все едно в Андерсеновите приказки... :) Там имаше разкази за старата мелница, за чайникът...

цитирай
28. yotovava - Кротни се, добавих те в Любими, сега всеки път, като се влезеш в блога, ще ти казвам Здравей :)))))))))))))))
14.06.2012 12:23
felix1 написа:
Доста глупав въпрос. Ами че примерно икономиист беше тук месеци преди да се регистрира, така че можеш да си в течение и без да си регистриран.
Не разбрах - нормално ли е според теб катана пак да провокира и също за коментарите в поста на рустам да му бъде наложен бан, а за коментара на катана при теб т да нямаш?



Не разбрах с какво е провокативен коментарът на Камосутров и защо апелираш към банване на моя блог - който иска да ме чете, ме чете :))))))))))))))))))))
И не влизай тук.
цитирай
29. felix1 - Нямаше да вляза, ако не бях прочел ...
14.06.2012 12:35
Нямаше да вляза, ако не бях прочел оня коментар. Да ти обсня защо коментарът е недопустим - изтриват един потребител заради безобразно поведение, той нагло и демонстративно идваточно при теб и обявяа, че ще продължи с мръсотиите си. Тъй чче е повече от естествено да се обърне внимание на това.
А сега хубав ден, но след като съм ти любим блог, все пак ще влизам:)
цитирай
30. kamosutrov - Валче, Пърдигор няма лечение
14.06.2012 12:49
А аз ще правя каквото искам, където искам и както искам. А сега Пърдигорчо, прочети внимателно следните думи. До седмица или 10-на дена ще те информирам, какво ще направя за теб. Един вид, жест на добра воля и далече от паник бутона, който така щедро използваш. Като се видим, не бягай, а събирай пари да ме почерпиш. Ще ти правя реклама. Коментирай, коментирай, Пърдигоре. Така цялата ви схема излиза на яве. И да предадеш на твоите хара. Няма да се срещам със Здравко. Няма смисъл.
цитирай
31. felix1 - Без коментаар. Вижда се ясно - цялата същност на лицето Сава Павлов. Очаквайте продължение на неговите
14.06.2012 13:27
kamosutrov написа:
А аз ще правя каквото искам, където искам и както искам. А сега Пърдигорчо, прочети внимателно следните думи. До седмица или 10-на дена ще те информирам, какво ще направя за теб. Един вид, жест на добра воля и далече от паник бутона, който така щедро използваш. Като се видим, не бягай, а събирай пари да ме почерпиш. Ще ти правя реклама. Коментирай, коментирай, Пърдигоре. Така цялата ви схема излиза на яве. И да предадеш на твоите хара. Няма да се срещам със Здравко. Няма смисъл.



досегашни гадости.
Та не разбрах кой е Пърдигор, защо тоя блог още не е изтрит и защо за тия мръсотии на катана не е наложен бан на потребителката?
В постинга й няма нищо лошо, но с появата си тоя променя нещата.
цитирай
32. kamosutrov - Иди и пусни донос, Пърдигоре. Тичкай! Знаеш как става.
14.06.2012 13:38
felix1 написа:
kamosutrov написа:
А аз ще правя каквото искам, където искам и както искам. А сега Пърдигорчо, прочети внимателно следните думи. До седмица или 10-на дена ще те информирам, какво ще направя за теб. Един вид, жест на добра воля и далече от паник бутона, който така щедро използваш. Като се видим, не бягай, а събирай пари да ме почерпиш. Ще ти правя реклама. Коментирай, коментирай, Пърдигоре. Така цялата ви схема излиза на яве. И да предадеш на твоите хара. Няма да се срещам със Здравко. Няма смисъл.



досегашни гадости.
Та не разбрах кой е Пърдигор, защо тоя блог още не е изтрит и защо за тия мръсотии на катана не е наложен бан на потребителката?
В постинга й няма нищо лошо, но с появата си тоя променя нещата.

цитирай
33. felix1 - катана,
14.06.2012 13:47
никой не е против твоето присъствие в блога - първо. Но ако пишеш нормални постоме като този, а не гадости като при кошмар, боздуган и бан. направи си един блог, забрави мръсните номера и си пиши. Да сигнализираш за нередност, както в случая са твоите коментари не е донос. И тук го казвам - коментарите ти са злобни, важдебни и вредят на Валя, не на мен - дискредитираш я., второ.
цитирай
34. kamosutrov - Късно е либе за китка. Ти прекали с клонинги, акаунти, менкане на профили, провокации и лъжи.
14.06.2012 14:25
felix1 написа:
никой не е против твоето присъствие в блога - първо. Но ако пишеш нормални постоме като този, а не гадости като при кошмар, боздуган и бан. направи си един блог, забрави мръсните номера и си пиши. Да сигнализираш за нередност, както в случая са твоите коментари не е донос. И тук го казвам - коментарите ти са злобни, важдебни и вредят на Валя, не на мен - дискредитираш я., второ.

И не се грижи за Валя. Тя е голямо момиче и може да се грижи за себе си. А аз... ще ти направя реклама. И то такава, че всичко живо да разбере кой е Павел Горинов и какъв е той. И вече няма да можеш да се оправдаваш и да лъжеш, че ти не си ти. Просто имай търпение 10-на дена.
цитирай
35. stela50 - Хубаво и размислящо ...
14.06.2012 14:43
всеки крие в своите спомени поне една любима
старинна вещ - скъпа и незабравима ...
Едно кътче , което е само негово ...във всеки момент
от живота има нещо ценно ... и във всеки нов - ще има .
Поздрави за чудесния постинг ,Валя !
цитирай
36. bezvremie - Oт там, от ронящите се краища на с...
14.06.2012 15:04
Oт там,от ронящите се краища на старите книги ли бяха стиховете ,които публикува като свои?Бяха пълни с архаизми,така че овреме се досетих,че не са твои.
Няма и кой да те притеснява за авторски права,уви авторите не са живи.
цитирай
37. felix1 - Катана,
14.06.2012 15:05
няма нужда никой да прави нищо. Ти си се показваш сам. Разбирам, че от вчеера си бесен и допускам, че в жегите можеш да колабираш. Но толкова много мръсотия на едно място е прекалена за нормален човек. В мозъка ти има само мръсни долни кроежи как да навредиш на някого. Жал ми е за теб, Сава. Ти си просто една отрепка.
Тези 10 дни ще осмислят жалкия ти живот. Ще му накринвиш капата на Павел Горинов. Всички видяха ти кй си - едно човекоподобно.

Чакам с нетърпение да минат 10 дни.
И внимавай в жегите - инфаркт, инсулт и пр.
цитирай
38. felix1 - Само да допълня. Ясно личи, че със ...
14.06.2012 15:24
Само да допълня. Ясно личи, че със заплаххите, бесните крясъци и животинската си омраза доказваш не само, че изтриването на профила ти е повече от оправдане, а и че вече хората бягат като прокажени от теб.
цитирай
39. mileidi46 - Mnogo xubav posting mila. . . no n...
14.06.2012 15:25
Mnogo xubav posting mila...no nqkoi komentari...navqvat ujas..Dokude se prostira 4ove6koto padenie...:((
PS:
izvinqvam se za latinizata-nqmam druga vuzmojnost-zabravix si klaviaturata s kirilizata v Bologna..ot zor da bqgam ot zemetresenieto..
Vsi4ko dobro ti pojelavam..
цитирай
40. bezvremie - Mилейди. . . . . :), ама то винаги м...
14.06.2012 15:51
Mилейди.....:),ама то винаги можеш да се прибереш тук, в България ,на село1
Стига бяга от тез земетресения,а и нас стресираш,все те мислим....
Ужас там,ужас тук при коментарите.Това ли ти е вече любимата дума и състояние?
Как успя да пуснеш постинг преди малко без клавиатурката?Тц,тц...
Всичко добро и на теб ти пожелаваме.
цитирай
41. yotovava - Всичко в моя блог е лично творчество. Ако имаш доказателства, давай. Но да прпеливаш от пусто в празно - само за категория Любими си :))))))))))))))))))))
14.06.2012 16:27
bezvremie написа:
Oт там,от ронящите се краища на старите книги ли бяха стиховете ,които публикува като свои?Бяха пълни с архаизми,така че овреме се досетих,че не са твои.
Няма и кой да те притеснява за авторски права,уви авторите не са живи.

цитирай
42. yotovava - Хубав ден от мен, Милейди, не обръщай внимание на тролските коментари :)))))))))))))))))))))
14.06.2012 16:30
mileidi46 написа:
Mnogo xubav posting mila...no nqkoi komentari...navqvat ujas..Dokude se prostira 4ove6koto padenie...:((
PS:
izvinqvam se za latinizata-nqmam druga vuzmojnost-zabravix si klaviaturata s kirilizata v Bologna..ot zor da bqgam ot zemetresenieto..
Vsi4ko dobro ti pojelavam..

цитирай
43. kasnaprolet9999 - И аз си пазя такива предмети, а би...
14.06.2012 16:43
И аз си пазя такива предмети, а библиотеката ми е пълна със стари книги от време оно. Имам си и супник, не е толкова хубав като твоя, но съм си го сложила за уют. Много мило ми стана за онова време, проникнало в целия ти постинг, но...всичко е безвъзвратно отминало, само спомените ще ни топлят, а ние на свой ред трябва да създаваме уют като жени-глави на семейството:)))
цитирай
44. kamosutrov - Споко, Пърдигоре! Здрав съм си и не съм диспансеризиран за психично заболяване.
14.06.2012 16:52
felix1 написа:
няма нужда никой да прави нищо. Ти си се показваш сам. Разбирам, че от вчеера си бесен и допускам, че в жегите можеш да колабираш. Но толкова много мръсотия на едно място е прекалена за нормален човек. В мозъка ти има само мръсни долни кроежи как да навредиш на някого. Жал ми е за теб, Сава. Ти си просто една отрепка.
Тези 10 дни ще осмислят жалкия ти живот. Ще му накринвиш капата на Павел Горинов. Всички видяха ти кй си - едно човекоподобно.

Чакам с нетърпение да минат 10 дни.
И внимавай в жегите - инфаркт, инсулт и пр.

И ме знаят хората и са ме виждали. Нямам твоите похвати да се крия под 100 имена и да не се показвам. И да се жалвам /пак под чуждо име/, че са ме изгонили като бясно псе от поредния литерсайт.
цитирай
45. felix1 - Пак ли цъфна бе, Савичка?
14.06.2012 17:31
Първо - от това, че във всеки профил ти се провижда един човек, въображаваш си, че го познаваш и пишеш все за него, изобщо не личи да си психически здрав. Но не личи и да си морално здрав - акто Рустам писа, ровиш в личните данни на блогерите, проучваш ги, заплашваш ги. Провери в гугъл какво е това морал и достойнство - родил си се без тях. А за изгонването т сайтовете - точно теб изгониха вчера като бясно псе, защо не си стоиш в твоите, ами пак лаеш тук? Ясно ти е, че си нежелан от екипа на сайта заради своята нечистоплътност.
цитирай
46. анонимен - Поздрави,
14.06.2012 18:51
Валя:)
цитирай
47. yotovava - Пипе, явно не четеш - КАТО ТОКУ-ЩО РЕГИСТИРАН НИК НЯКАК ПРЕКАЛЕНО СИ ИНФОРМИРАН. И РАЗПОЗНАВАЕМ:)))))))))))))))))))))))))))))))
14.06.2012 19:03
felix1 написа:
Първо - от това, че във всеки профил ти се провижда един човек, въображаваш си, че го познаваш и пишеш все за него, изобщо не личи да си психически здрав. Но не личи и да си морално здрав - акто Рустам писа, ровиш в личните данни на блогерите, проучваш ги, заплашваш ги. Провери в гугъл какво е това морал и достойнство - родил си се без тях. А за изгонването т сайтовете - точно теб изгониха вчера като бясно псе, защо не си стоиш в твоите, ами пак лаеш тук? Ясно ти е, че си нежелан от екипа на сайта заради своята нечистоплътност.

цитирай
48. yotovava - Поздрав, Анджи :)))))))))))))))
14.06.2012 19:03
angpiskova написа:
Валя:)

цитирай
49. yotovava - като дете играех с едно стъклено дръвце, а на него кацнали две райски пптици, на захарницата счупих мастилената капка от капаud, не разбирах тогава, че е ценна.
14.06.2012 19:05
kasnaprolet9999 написа:
И аз си пазя такива предмети, а библиотеката ми е пълна със стари книги от време оно. Имам си и супник, не е толкова хубав като твоя, но съм си го сложила за уют. Много мило ми стана за онова време, проникнало в целия ти постинг, но...всичко е безвъзвратно отминало, само спомените ще ни топлят, а ние на свой ред трябва да създаваме уют като жени-глави на семейството:)))

цитирай
50. felix1 - Вече споменах, че регистрацията ми ...
14.06.2012 19:59
Вече споменах, че регистрацията ми е отскоро, но съм тук доста отдавна. Затова съм добре информиран. Включително и за факта, че на катана му се привижда във всеки трети ник някой си Пърдигор. Еми аз не съм виновен, че той има такива девиации. Да те вземат за друг човек е доста неприятно. Ами ако някой теб те вземе примерно за Лидис???
цитирай
51. yotovava - Ти днес се скъса да влизаш в този блог. Да не би тайно да си влюбен в мен, м? Където не ми харесва, не влизам. А ти що?
14.06.2012 20:06
felix1 написа:
Вече споменах, че регистрацията ми е отскоро, но съм тук доста отдавна. Затова съм добре информиран. Включително и за факта, че на катана му се привижда във всеки трети ник някой си Пърдигор. Еми аз не съм виновен, че той има такива девиации. Да те вземат за друг човек е доста неприятно. Ами ако някой теб те вземе примерно за Лидис???

цитирай
52. chergligan - Антикварния свят е това, което о...
15.06.2012 12:43
Антикварния свят е това , което обичаме от миналото.
Поздрав, Валя!
цитирай
53. imbe - Ako
15.06.2012 13:19
http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/55513
цитирай
54. yotovava - Понякога е нужно малко да ни върне в едни по-хубави години, когато не сме търсели отговори и доказателства :))))))))))))
15.06.2012 20:14
chergligan написа:
Антикварния свят е това , което обичаме от миналото.
Поздрав, Валя!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yotovava
Категория: Изкуство
Прочетен: 5187438
Постинги: 1288
Коментари: 21789
Гласове: 43518
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол