Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.07.2011 22:42 - Къде е истината - или как се ПРЕДЕ килим?
Автор: yotovava Категория: Технологии   
Прочетен: 14100 Коментари: 44 Гласове:
48

Последна промяна: 22.07.2011 04:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Както рече професор Вучков - Гледам и не вярвам на ушите си.
Полигоралният квазипоет изпусна поредната си душа

ИЗПРЕДЕ КИЛИМ.


Аз нейде на 18 юни бях в едно село, дето гледах как се ТЪЧЕ килим, и сега съм в дълбок потрес, не, съкрушена съм.
Да не знам, че ПРЕДЕНЕТО било като ТЪКАНЕТО, баси?
На баба ми хурката увехна в забвение, нежните къдели изобщо не са били това.
Абе направо совите не са това, което бяха, а традициите - кучета ги яли?
Що така бе, Полигорален, ме хвърли в смут, че не мога да заспя, а да си блъскам малоумката.
И все пак - плахата надежда зрее в мен, погледнете филмчето и ми кажете - ПРЕДЕНЕ ли е това, или е ТЪКАНЕ?





Гласувай:
50



1. sestra - :)
21.07.2011 22:50
Предене на килим - това си е поетично състояние, Валя, в което май не се знае плете ли се или се разплита ... :)
цитирай
2. yotovava - Егати поетичното състояние, то бива, бива, ама бивол за мезе :))))))))))))))))))))))))))))
21.07.2011 22:51
sestra написа:
Предене на килим - това си е поетично състояние, Валя, в което май не се знае плете ли се или се разплита ... :)

цитирай
3. анонимен - Знам, че си глупавичка, та да ти обясня. Безкрайно смешно е,
21.07.2011 22:51
когато някои разглеждат един стих като буквално възпроизвеждане на живота, търсят педантично евентуални логически противоречия и не се замислят, че поезията не е наръчник по психология, етика или синергетика, а паралелна, автентична и самообуславяща се реалност.

Не си ми на нивото, запиши си го на монитора.
цитирай
4. yotovava - Пупи, уникално тъп си, несъмнено! Както бъркаш СИНТЕТИЧЕН със СИНТЕЗИРАН. На баба ти хурката, на дедо ти павурката :))))))))))))))))))))))))))
21.07.2011 22:53
poligor написа:
когато някои разглеждат един стих като буквално възпроизвеждане на живота, търсят педантично евентуални логически противоречия и не се замислят, че поезията не е наръчник по психология, етика или синергетика, а паралелна, автентична и самообуславяща се реалност.

Не си ми на нивото, запиши си го на монитора.

цитирай
5. minavamottuk - Разсмяхте ме тази вечер
21.07.2011 23:18
с това тъкане ,дето го предете ,ама нейсе...
цитирай
6. yotovava - Ми така де, то я си представи, че беше КИЛИМ ДА ИЗПЪРДЯ, като погледнеш - еднакво звучи :))))))))))))))
21.07.2011 23:20
minavamottuk написа:
с това тъкане ,дето го предете ,ама нейсе...

цитирай
7. vahisht - провокация...:)
21.07.2011 23:20
Да, този стил на изработване на килими е нещо средно между тъкане и везане, по някои краища на родината ни се нарича наплетка или накилимчване, като ударението се поставя в началото. Колкото до преденето, то е като "майка" на всички останали -тъкате, плетене, везане и др.
цитирай
8. yotovava - Сега, ако не си гледал как се ПРЕДЕ, проблемът е твой, но аз съм гледала. Не можеш да кажеш на черното бяло.
21.07.2011 23:24
vahisht написа:
Да, този стил на изработване на килими е нещо средно между тъкане и везане, по някои краища на родината ни се нарича наплетка или накилимчване, като ударението се поставя в началото. Колкото до преденето, то е като "майка" на всички останали -тъкате, плетене, везане и др.

цитирай
9. vahisht - малко инф.
21.07.2011 23:32
Най- сладко съм заспивал в детството си под "шума"на бабиното ми предене.
Това което исках да кажа в по-горния материал е , че при използването на вълната за материал в килимарството преденето предхожда операцията тъкане-ами като четете даден коментар поне се опитайте да вникнете в съдържанието му....:)
цитирай
10. yotovava - Коментара ти го прочетох внимателно, а сега прочети по-подробно:
21.07.2011 23:36
vahisht написа:
Най- сладко съм заспивал в детството си под "шума" бабиното предене.
Това което исках да кажа в по-горния материал е , че при използването на вълната за материал в килимарството преденето предхожда операцията тъкане-ами като четете даден коментар поне се опитайте да вникнете в съдържанието му....:)


Има чиста фактологичност, която трябва по някакъв начин да се спазва. И ваденето на вода от кладенеца може да се последва от варене на боб, но не е ВАРЕНЕ, а си е ВАДЕНЕ на вода.

Все едно да кажеш, че струговането и шлайфането са един и същи процес. Не е и рязане, макар при струговането и рязането да се използва нож.
Ако можеш да сравниш наплитането и тъкането, да, донякъде бих приела.
Но ПРЕДЕНЕТО е уникално - при него се произвежда нишка, а не килим.
цитирай
11. vahisht - да...ама НЕ
21.07.2011 23:44
Явно грешно сте ме разбрали от предишните коментари-ще ви отговоря чрез вашия отговор-неможе да сварите боба си без дасте извадили вода от кладенеца...
цитирай
12. yotovava - Е не може и да омесите хляб без да сте млели, жънали, сели, орали...
21.07.2011 23:46
vahisht написа:
Явно грешно сте ме разбрали от предишните коментари-ще ви отговоря чрез вашия отговор-неможе да сварите боба си без дасте извадили вода от кладенеца...


Но всяко едно си е обособен процес, специфичен за себе си, със съответните оръдия, нали така.
Да караме ли по дедукция, може накрая животът да опре до едно единствено действие. Затова ли в българския език има 350 000 думи? Какво разхищение, нали.
цитирай
13. vahisht - Да..
21.07.2011 23:51
Да си дойдем на думата-видео материала е всичко друго но не и предене.....
цитирай
14. yotovava - :))))))))))))))))))) Хубава вечер от мен :))))))))))))))))
21.07.2011 23:52
vahisht написа:
Да си дойдем на думата-видео материала е всичко друго но не и предене.....

цитирай
15. vahisht - :)))))))))
21.07.2011 23:56
Лека нощ !
цитирай
16. yotovava - Лека :)))))
21.07.2011 23:57
vahisht написа:
Лека нощ !

цитирай
17. razkazvachka - Е, това е също толкова невежо, колкото
22.07.2011 00:16
например църквата "Свети Петко" от романа на Елизабет Костова...
цитирай
18. yotovava - Амии... гледам и не ВЯРВАМ на ушите си, това е....
22.07.2011 00:17
razkazvachka написа:
например църквата "Свети Петко" от романа на Елизабет Костова...

цитирай
19. анонимен - Боже, боже ти беz Полигор не можеш. ...
22.07.2011 00:33
Боже,боже ти беz Полигор не можеш.Смешно е!Ходи по повече села!
Това твоето е от любов,иначе нямаше да нервничиш така всеки ден и да припкаш да му пишеш коментари
цитирай
20. yotovava - Напротив, Пупи, мога, а ти село не си помирисвал. То е като да речеш - отсечи ми стол, щото столът уж се сковава от дърво, ама .... :)))))))))))))))))))))))))))
22.07.2011 04:22
анонимен написа:
Боже,боже ти беz Полигор не можеш.Смешно е!Ходи по повече села!
Това твоето е от любов,иначе нямаше да нервничиш така всеки ден и да припкаш да му пишеш коментари

цитирай
21. feq - Може, може, щом е "прероденият Шекспир" - значи всичко МОЖЕ ;)
22.07.2011 11:40
Уйлям Шекспир
Професия:прероденият Шекспир
Интереси:с поезията си облагородявам душите и просветлявам сърцата
цитирай
22. yotovava - Ник, дори се опита да ми обяснява някаква препратка, ама не било компютри, а компоти, ся кво да кажем :)))
22.07.2011 11:41
nikstan написа:
Но ПРЕДЕНЕТО е уникално - при него се произвежда нишка, а не килим.**************************************************************************************************************************************** Както и думата "тъпак" - за да разбереш смисълът и влизаш в повторението : пак грешка , отново грешка та пак грешка и за по кратко ТА ПАК и за благозвучие ТЪ-ПАК ........ с което не виждам обида ,а състояние в което не се осъзнава грешката а се повтаря многократно....да ти е весело....Поздрави. Николай.

цитирай
23. yotovava - :))))))))) Туй просветлението дори с газената лампа на баба ми не му върви, май :))))))))))))
22.07.2011 11:42
feq написа:
Уйлям Шекспир
Професия:прероденият Шекспир
Интереси:с поезията си облагородявам душите и просветлявам сърцата

цитирай
24. анонимен - tapa4ka
22.07.2011 14:56
един два лъти се излъгах да прочета нещо от теб но вече ми писна много си тъпа като дупе на слон
цитирай
25. melina26 - Интересно.
22.07.2011 15:17
Не знаех, че това още се практикува.
цитирай
26. анонимен - :))))))))))
22.07.2011 15:39
Прероденият Шекспир каза, че поезията се самообуславя, бе хора! Как не го разбирате! Той ви просветлява душите, вие го хокате!!! Килимите се предат, може и да се плетат в паралелната реалност, дето я обитава той и клонингите.
цитирай
27. yotovava - Скъпа, тъпо е да повтаряш грешки, които вече си сторила, но не се отчайвай - има време да се научиш :))))))))))
22.07.2011 16:24
анонимен написа:
един два лъти се излъгах да прочета нещо от теб но вече ми писна много си тъпа като дупе на слон

цитирай
28. yotovava - Клипчето е заснето при показно на тъкане на чипровски килим - нормата на една добра тъкачка е 5 см при широчина 1 м за един ден :))))))))))))
22.07.2011 16:25
melina26 написа:
Не знаех, че това още се практикува.

цитирай
29. yotovava - Аз мисля, че духът на Шекспир се е обърнал в гроба, независимо в коя реалност е :))))))))))))))))))
22.07.2011 16:26
анонимен написа:
Прероденият Шекспир каза, че поезията се самообуславя, бе хора! Как не го разбирате! Той ви просветлява душите, вие го хокате!!! Килимите се предат, може и да се плетат в паралелната реалност, дето я обитава той и клонингите.

цитирай
30. анонимен - Клонирано уникално бездарие
22.07.2011 16:46
poligor написа:
когато някои разглеждат един стих като буквално възпроизвеждане на живота, търсят педантично евентуални логически противоречия и не се замислят, че поезията не е наръчник по психология, етика или синергетика, а паралелна, автентична и самообуславяща се реалност.

Не си ми на нивото, запиши си го на монитора.


Затова ли пълниш категория поезия с изпражненията си? Ако вземеш да си роиш самообуславящите ти се реалности далеч от интернет, наистина ще има поезия в категория поезия. Сега е полиезия.
цитирай
31. анонимен - 30. yotovava - Аз мисля, че духът на ...
22.07.2011 16:56
30. yotovava - Аз мисля, че духът на Шекспир се е обърнал в гроба, независимо в коя реалност е :))))))))))))))))))

Не би ме учудило да се е отрекъл и от името си Шекспир. Такъв позор не се преглъща. Един луд да се представя за него. Шизофрениците по-често са Наполеон, този пък бил Шекспир.
цитирай
32. yotovava - Вероятно си прав :)))))))))))))
22.07.2011 18:16
анонимен написа:
30. yotovava - Аз мисля, че духът на Шекспир се е обърнал в гроба, независимо в коя реалност е :))))))))))))))))))

Не би ме учудило да се е отрекъл и от името си Шекспир. Такъв позор не се преглъща. Един луд да се представя за него. Шизофрениците по-често са Наполеон, този пък бил Шекспир.

цитирай
33. yotovava - Полиезия :)))))) - сполучливо
22.07.2011 18:18
анонимен написа:
poligor написа:
когато някои разглеждат един стих като буквално възпроизвеждане на живота, търсят педантично евентуални логически противоречия и не се замислят, че поезията не е наръчник по психология, етика или синергетика, а паралелна, автентична и самообуславяща се реалност.

Не си ми на нивото, запиши си го на монитора.


Затова ли пълниш категория поезия с изпражненията си? Ако вземеш да си роиш самообуславящите ти се реалности далеч от интернет, наистина ще има поезия в категория поезия. Сега е полиезия.

цитирай
34. kasnaprolet9999 - Тъкане е. Аз днес се опитах да се п...
22.07.2011 21:07
Тъкане е. Аз днес се опитах да се преборя за един друг килим, по-важен от полигоровия, но не ми се получи.Казва се турманиев килим на фирмата Нуга бест. Моята съседка в с.Макоцево счупи шийката на ставата на десния си крак. Водих дълги преговори с личният й лекар и го навих да дойде да я види и да постави диагнозата. Дойде без направление. На другия ден ходихме до съседно село да го вземем. Викнахме бърза помощ, която отведе съседката до Окръжна болница. Там отказаха операция, както и обратен превоз до с.Макоцево. Взеха ни 180 лв. за частна линейка до дома й, тя не можеше да се движи. Сега жената е оставена на съдбата. Има и варикозни рани на двата крака, които не зарастват вече 9 месеца. Заради тях й отказаха операция на ставата. Не пожелаха поне тях да лекуват.Преди това беше правила опити да я приемат за лечение на тези рани с направление в най-реномираните софийски болници, но никъде не я искат.? Казаха, че операцията щяла да бъде животозастрашаваща, защото е диабетичка. А сега, без болнична помощ не е ли застрашена от инфекция. Който не вярва, да провери-Ирина-тел. №07157 23 53. Много ми се искаше заради нея да спечеля този килим, щях да й го дам, но не се получи.Той помага за зарастване на трудно-лечими рани и днес на празника на 5 г. на Нуга бест разиграваха лотария за него. Купих си три билита, но спечелих само една химикалка и тениска с надпис "Нуга бест" -виж постинга ми за тази фирма. Такива ми ти работи с килимите:(((((
цитирай
35. deleted-4udovi6teto - Кеф!
22.07.2011 22:11
Хе-хе! :-))))))))))))))))))))
цитирай
36. yotovava - Кеф, я, няма ала-абала и светулки в мрака :)))))))))))))))
22.07.2011 22:13
4udovi6teto написа:
Хе-хе! :-))))))))))))))))))))

цитирай
37. yotovava - Жалко, че не си успяла, но ще бъде мислено с приятелката ти и ще й пожелаем скорошно оздравяване. Прочетох материали и събуди любопитството ми.
22.07.2011 22:14
kasnaprolet9999 написа:
Тъкане е. Аз днес се опитах да се преборя за един друг килим, по-важен от полигоровия, но не ми се получи.Казва се турманиев килим на фирмата Нуга бест. Моята съседка в с.Макоцево счупи шийката на ставата на десния си крак. Водих дълги преговори с личният й лекар и го навих да дойде да я види и да постави диагнозата. Дойде без направление. На другия ден ходихме до съседно село да го вземем. Викнахме бърза помощ, която отведе съседката до Окръжна болница. Там отказаха операция, както и обратен превоз до с.Макоцево. Взеха ни 180 лв. за частна линейка до дома й, тя не можеше да се движи. Сега жената е оставена на съдбата. Има и варикозни рани на двата крака, които не зарастват вече 9 месеца. Заради тях й отказаха операция на ставата. Не пожелаха поне тях да лекуват.Преди това беше правила опити да я приемат за лечение на тези рани с направление в най-реномираните софийски болници, но никъде не я искат.? Казаха, че операцията щяла да бъде животозастрашаваща, защото е диабетичка. А сега, без болнична помощ не е ли застрашена от инфекция. Който не вярва, да провери-Ирина-тел. №07157 23 53. Много ми се искаше заради нея да спечеля този килим, щях да й го дам, но не се получи.Той помага за зарастване на трудно-лечими рани и днес на празника на 5 г. на Нуга бест разиграваха лотария за него. Купих си три билита, но спечелих само една химикалка и тениска с надпис "Нуга бест" -виж постинга ми за тази фирма. Такива ми ти работи с килимите:(((((

цитирай
38. hatanasov - Имам тук един килим...
22.07.2011 23:28
но не бих го поверил на фалшивия професор да го изпреде. Все пак за това трябват нежни ръце.
цитирай
39. hatanasov - А иначе още от дете съм запознат...
22.07.2011 23:34
подробно с производството на персийски килими, които за разлика от клипа се правят изключително трудно. Във всяка къща в Панагюрище имаше вертикален стан и се правеха персийски килими. А хоризонталните бяха като детска играчка.
цитирай
40. анонимен - :)))))))))))))))))))))))))
23.07.2011 08:28
Щом "въздишка поглъща ръце" в новото "гениално" произведение, що да не може да се преде килим?
цитирай
41. yotovava - Ако глупостта има извор, той се нарича Полигор :)))))))))))))))))
23.07.2011 09:37
анонимен написа:
Щом "въздишка поглъща ръце" в новото "гениално" произведение, що да не може да се преде килим?

цитирай
42. анонимен - Незнам защо се ядосвам - К'во означава "лъти"?
27.07.2011 17:50
анонимен написа:
един два лъти се излъгах да прочета нещо от теб но вече ми писна много си тъпа като дупе на слон

цитирай
43. анонимен - един два лъти се излъгах да прочета ...
03.08.2011 16:37
анонимен написа:
един два лъти се излъгах да прочета нещо от теб но вече ми писна много си тъпа като дупе на слон


Наистина си ужасно противна, Йотова.
цитирай
44. yotovava - Мдааа, тя истината рядко е приятна :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
03.08.2011 17:06
анонимен написа:
анонимен написа:
един два лъти се излъгах да прочета нещо от теб но вече ми писна много си тъпа като дупе на слон


Наистина си ужасно противна, Йотова.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yotovava
Категория: Изкуство
Прочетен: 5193870
Постинги: 1288
Коментари: 21789
Гласове: 43519
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол