Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.05.2012 19:11 - Аз участвах, а ти?
Автор: yotovava Категория: Политика   
Прочетен: 11184 Коментари: 53 Гласове:
60

Последна промяна: 12.05.2012 19:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Ние сме малко живущи на нашата скромна планинска уличка. Тук веднага става ясно кой е хвърлил фас или пласмасова бутилка от минерална вода. За чест на пагона ще река, че това рядко се случва.
Но сутринта излязохме със съседа и направихме уборка по протежение на цялата улица и надолу до кофите за боклука. Повечето опаковки от вафли, кенове от бира се оставят от туристите. Не от всички, де, ама има и такива. Двама-трима любопитни съседи ни изгледаха с недоумение и с лице, което казваше - Аз не съм мърсил, що да чистя?
А после, когато се прибрах, се изля пороен дъжд. И малко град. Но колкото да ме уплаши.
И после грейна приказно майско слънце.
И ухаеше на люляци.

image
image
image
Последното, розово цъфнало храстче съм садила още когато дойдох тук. Беше се загубило, но от две години се примъкна край оградата и ме радва с крехките си цветове.
И си мислая, че за всичко това си засужаваше.



Гласувай:
63



Следващ постинг
Предишен постинг

1. diso - Аз - не
12.05.2012 19:59
Ето и пълните ми самопризнания:
http://diso.blog.bg/drugi/2012/05/12/zashto-ne-chistih-bylgariia-quot-za-edin-den-quot.952973
цитирай
2. yotovava - Въпрос на избор, нали :))))))))))
12.05.2012 20:01
diso написа:
Ето и пълните ми самопризнания:
http://diso.blog.bg/drugi/2012/05/12/zashto-ne-chistih-bylgariia-quot-za-edin-den-quot.952973

цитирай
3. vkusniideis - .
12.05.2012 20:17
Повече съвест трябва ;)
цитирай
4. plushok - Снимките са хубави както ..
12.05.2012 20:18
Снимките са хубави както винаги Вале.
За другото - съжалявам, но съм на мнението на съседите ти. Не, не съм излязла да чистя и не се срамувам от това. Аз много внимавам да не правя боклук. А който го прави трябва и да чести, за да се научи да не го прави. Живея в уж елитния Лозенец, но мръсотията е голяма. И най-впечатляващото за мен е - никой от съседите ми не излезе да чисти. А те хвърлят от балконите опаковки от сладкиши, фасове и обелки. Няма да им чистя. Преди време залепих във входа призив да не се изхвърля боклук от прозорци и балкони - скъсаха го и продължиха по старо му.
Не трябва инициатива за един ден - трябва възпитание за цял живот.
цитирай
5. yotovava - Къде съвест, къде отговорност, къде друго :))))))))))
12.05.2012 20:21
vkusniideis написа:
Повече съвест трябва ;)

цитирай
6. yotovava - Казала си го - възпитание за цял живот. То е и въпрос на личен пример. Не ми дотежа да изчистя след някой турист. Ще ме заболи, ако видя, че няма резултат.
12.05.2012 20:22
plushok написа:
Снимките са хубави както винаги Вале.
За другото - съжалявам, но съм на мнението на съседите ти. Не, не съм излязла да чистя и не се срамувам от това. Аз много внимавам да не правя боклук. А който го прави трябва и да чести, за да се научи да не го прави. Живея в уж елитния Лозенец, но мръсотията е голяма. И най-впечатляващото за мен е - никой от съседите ми не излезе да чисти. А те хвърлят от балконите опаковки от сладкиши, фасове и обелки. Няма да им чистя. Преди време залепих във входа призив да не се изхвърля боклук от прозорци и балкони - скъсаха го и продължиха по старо му.
Не трябва инициатива за един ден - трябва възпитание за цял живот.

цитирай
7. mariniki - за снимките ...Браво, Валя!
12.05.2012 20:28
много обичам люляци...но за останалото...
съжалявам, но е точно въпрос на възпитание...
сърдечен поздрав за теб...
цитирай
8. yotovava - Като човек, който постоянно е сред природата, за мен опазването й е важно. Както казах - не ми дотежа.
12.05.2012 20:31
mariniki написа:
много обичам люляци...но за останалото...
съжалявам, но е точно въпрос на възпитание...
сърдечен поздрав за теб...

цитирай
9. diso - Аз "кварталното" чистене си го правя "за здравей-здрасти":))
12.05.2012 20:31
То не беше ринене на сняг, то не беше "кметската" акция през март, то не беше Гергьовден...
цитирай
10. yotovava - Виж, ние също сами си ринем снега, защото снегорин тук не идва. Най-парадоксалното е, че зимата си смупих крака в София. И там снегорин не беше минал. Квартална
12.05.2012 20:50
diso написа:
То не беше ринене на сняг, то не беше "кметската" акция през март, то не беше Гергьовден...


И също никой не беше намерил за нужно да рине сняг или да хвърли пясък със сол върху леда на улицата. И аз, дето живея на вилата, се извеях върху нечие нехайство. :)))))))))))))))
цитирай
11. hrizantemova - Прекрасни цветя, мила.
12.05.2012 20:51
И думите ти са важни.
цитирай
12. yotovava - Както казах, въпрос на избор. Не укорявам никого. Моята позиция беше тази - не ми отне повече от 40 минути, после имах време за моите си занимания
12.05.2012 20:51
seasonofthewitch написа:
"Зад всяко идиотско деяние има философско обяснение",но не си спомням в коя книга го прочетох:).Вместо да се хванат за 3 часа на работа и след това да пийнем кафенцата с цигарките на някои им е по-лесно да философстват.
Поздрави,Йотова.
Прекрасни снимки.

цитирай
13. yotovava - Цветята са от моята градина, най-хубавото е, че от година на година се увеличават, имам гладиоли, като цъфнат - ще ги снимам :))))))
12.05.2012 20:53
hrizantemova написа:
И думите ти са важни.

цитирай
14. alexs - Истинското почистване трябва з...
12.05.2012 21:27
Истинското почистване трябва започне най-важната БГ институция!.... и оттам надолу!
цитирай
15. анонимен - Чудесни снимки, Валя!
12.05.2012 21:43
Нека ухае на люляк - миризмата на късната пролет!
цитирай
16. sparotok - участие
12.05.2012 21:50
Валя, аз участвам всеки ден, нося си торбичка и хирургически ръкавици...не е шега.
Промяната започва от нас, нали?
цитирай
17. ketcakuatl - НЕ Е ВЪПРОСЪТ ДО СЪВЕСТА
13.05.2012 00:07
А до анонимността. Преди живеех в панелен блок където куче влачи - диря няма. Продадох си апартамента и си купих къща с двор в близък квартал, бивше село. Коренна разлика. Имаш си двор и част от тротоар и улица пред теб. Няма и туристи, дето викаш около теб. Ако е мръсно - от теб е! И дори да нямаш съвест, от кумова срама, дето се вика, ще почистиш. Защото се вижда че точно ти си мръсник! И в блога, и на улицата точно анонимните са говната сред хората.
цитирай
18. yotovava - Ами... нали тия боклуци са си наши :)))))))))))))))))))
13.05.2012 03:00
alexs написа:
Истинското почистване трябва започне най-важната БГ институция!.... и оттам надолу!

цитирай
19. yotovava - От нас, няма кой да ни я внесе наготово :)))))))))))))))))
13.05.2012 03:01
sparotok написа:
Валя, аз участвам всеки ден, нося си торбичка и хирургически ръкавици...не е шега.
Промяната започва от нас, нали?

цитирай
20. yotovava - Тук е така - започва с люляка, после ухае на липа, на салкъм и така чак до юли месец :)))))))))
13.05.2012 03:02
gogi6666 написа:
Нека ухае на люляк - миризмата на късната пролет!

цитирай
21. yotovava - Тук се вижда всичко, познават те, знаят те, но градът, горемият град - там си непознат и пускаш на воля дироасляцъите в душата си :)))))))))))))))))))
13.05.2012 03:05
ketcakuatl написа:
А до анонимността. Преди живеех в панелен блок където куче влачи - диря няма. Продадох си апартамента и си купих къща с двор в близък квартал, бивше село. Коренна разлика. Имаш си двор и част от тротоар и улица пред теб. Няма и туристи, дето викаш около теб. Ако е мръсно - от теб е! И дори да нямаш съвест, от кумова срама, дето се вика, ще почистиш. Защото се вижда че точно ти си мръсник! И в блога, и на улицата точно анонимните са говната сред хората.

цитирай
22. pevetsa - А аз всеки ден участвам. . . Обичам ...
13.05.2012 06:33
А аз всеки ден участвам ...
Обичам уханието на люляк, ... седнал с приятели на по бира :))))))
цитирай
23. naidobriq - Както винаги при теб е красиво Валя:)
13.05.2012 07:10
Поздрав!
цитирай
24. yotovava - Така трябва, Алекс, пък кой както го може :)))))))))))))))))))))))))))
13.05.2012 07:26
pevetsa написа:
А аз всеки ден участвам ...
Обичам уханието на люляк, ... седнал с приятели на по бира :))))))

цитирай
25. yotovava - Хубава и слънчева неделя от мен :))))))))))))))))
13.05.2012 07:26
naidobriq написа:
Поздрав!

цитирай
26. kalin8 - Поздравления за постинга!
13.05.2012 11:02
Нямаше нужда да чистим!!!
Хубав ден!
Б.
цитирай
27. yotovava - Дано е било така, Бо, вчера намерих три бутилки от водка на нашата улица, предолагам оставени от работници строители на една къща :))))))))
13.05.2012 11:05
kalin8 написа:
Нямаше нужда да чистим!!!
Хубав ден!
Б.

цитирай
28. ka4ak - Здравей Валя!От 25.03 излизам,почти всеки ден!
13.05.2012 12:20
Поздрави!:)))
цитирай
29. yotovava - 29. ka4ak - Здравей, Качак, поздрави и за теб.
13.05.2012 12:33
на завоя към моята къщица има две богаташики постройки, с хубави дворчета и подравенна трева. Пазачът редовно почиства улицата, познавам и стопаните и те са от тия хора, които предпочитат сами да направят нещо, отколкото да чакат общината. И, да, правят го. Не мисля, че достойнството ми е било накърнено от това, че почистих след някой, дето не са го научили. Какво пък, толкова са могли :)))))))) И време не ми отне кой знай колко.
цитирай
30. ka4ak - Валя,аз живея в ж.к. Люлин,та малко е по различно!!!
13.05.2012 13:38
А,иначе от едно време ми се чудят,но постепенно,почват и да разбират,пък и да се включват,някой да си вземат фиданка или пък,някое цвете или да счупи глобусите на градинското осветление и т.н.,но винаги е нужно и време,пък си вярвам,че ще заживеем в красива и подредена обстановка,като в апартаментите ни!!!:)))
цитирай
31. yotovava - Със сина ми направихме разсади март месец, като бях със счупен крак :)))) Сега не ми дава аз да ги садя, той иска. И на доста добри неща съм го научила.
13.05.2012 13:53
ka4ak написа:
А,иначе от едно време ми се чудят,но постепенно,почват и да разбират,пък и да се включват,някой да си вземат фиданка или пък,някое цвете или да счупи глобусите на градинското осветление и т.н.,но винаги е нужно и време,пък си вярвам,че ще заживеем в красива и подредена обстановка,като в апартаментите ни!!!:)))



Дано след нас дойде по-добро поколение.
цитирай
32. tsanynka - plushok:Не трябва инициатива за един ден - трябва възпитание за цял живот.
13.05.2012 14:02
Абсолютно вярно!
Но ,макар че човек се учи докато е жив,струва ми се,че за някои вече е късно:(...Като че ли пропуските от първите седем години остават за цял живот...Лошото е,че на останалите се налага да търпят това с всички последствия...Има хора-къщите им вътре -аптеки,а боклука -през балкона-нали е обществена територия...Ей това трябва да се промени в мисленето-че общественото е наша грижа,на всеки...
Поздрави:)
цитирай
33. yotovava - Не променим ли мисленето, нищо не става. Всеки ден да се провеждат такива кампании - ефектът ще е нулев.
13.05.2012 14:05
tsanynka написа:
Абсолютно вярно!
Но ,макар че човек се учи докато е жив,струва ми се,че за някои вече е късно:(...Като че ли пропуските от първите седем години остават за цял живот...Лошото е,че на останалите се налага да търпят това с всички последствия...Има хора-къщите им вътре -аптеки,а боклука -през балкона-нали е обществена територия...Ей това трябва да се промени в мисленето-че общественото е наша грижа,на всеки...
Поздрави:)

цитирай
34. kostadin - Някой да е почиствал вчера някое ...
13.05.2012 14:36
Някой да е почиствал вчера някое дере или рекичка -за да няма наводнени селища?
Ако няма такива ,значи сте се бъхтали или щракали как Плевнелиев си прави лош пи ар за да лустросате имиджа на организаторите.
Кой е крив ,че парата на локомотива е отишла в свирката?
цитирай
35. yotovava - И дотам стигнахме, имаме една баричка, дето влиза във Владайската река.
13.05.2012 15:24
kostadin написа:
Някой да е почиствал вчера някое дере или рекичка -за да няма наводнени селища?
Ако няма такива ,значи сте се бъхтали или щракали как Плевнелиев си прави лош пи ар за да лустросате имиджа на организаторите.
Кой е крив ,че парата на локомотива е отишла в свирката?

цитирай
36. monaliza121 - Цветята и свежите зелени листа донякъде тушират отчайващата мръсотия...
13.05.2012 15:54
Инициативи за един ден винаги ми звучат като "от ден до пладне". Както винаги "обичайните заподозрени" /в това число и аз/ почистиха пред домовете си, но замърсяванията от строежи, изоставени строителни материали, натрупани боклуци върху запушените улични канали не могат да се изчистят. Да не говорим, че дори и да се почистят, отново ще се натрупат още на следващия ден.
цитирай
37. yotovava - 37. monaliza121 -
13.05.2012 16:01
Права си, по пътя за манистирчето има едно такова сметище, някой от близките вили правил ремонт и изхвърлил там строителни материали.
Естествено то не е причина да не правим нищо, но тук трябва да се намесят и компетентните органи и да друснат една яка глоба. Комуто е нужно.
цитирай
38. kostadin - yotovava То хубаво, ама да с...
13.05.2012 16:11
yotovava

То хубаво, ама да стигнеш до баричката не е все едно ,че си я почистил.
цитирай
39. yotovava - Ами ние го сторихме. Преди години имаше едно наводнение, което отнесе и добитъка на хората. После се замислиха дали да изхвърлят дюшеци в реката.
13.05.2012 16:26
kostadin написа:
yotovava

То хубаво, ама да стигнеш до баричката не е все едно ,че си я почистил.

цитирай
40. kostadin - Е, неволята е била при вас Не е лошо да ...
13.05.2012 16:41
Е,неволята е била при вас Не е лошо да се свърши и нещо общо от всички
Много от т. н. вили около София се строеха на махленско -бригадирският принцип.
цитирай
41. yotovava - От нашата страна вилната зона отдавна е станала почти квартал за живеене. Макар зимата сами да си чистим снега, естествено пак не всички се включват. :)))))))))
13.05.2012 16:54
kostadin написа:
Е,неволята е била при вас Не е лошо да се свърши и нещо общо от всички
Много от т. н. вили около София се строеха на махленско -бригадирският принцип.

цитирай
42. 6sense - не.
13.05.2012 17:48
Аз си чистя всеки ден. Уборка?!?
цитирай
43. yotovava - То като гледам, всички сме чистници, да се чуди човек, защо е толкова мръсно :)))))))))))))
13.05.2012 19:10
6sense написа:
Аз си чистя всеки ден. Уборка?!?

цитирай
44. boristodorov56 - Твърдо не участвувам в общи мероприятия!
13.05.2012 20:15
Що се отнася до чистенето около къщята и блоковете ни из градовете е грижа на много малко хора, които живеят в тях. И те си го правят редовно.
Както аз го правих 20 години около блока, в който живеех в жк Тракия в Пловдив.
Сам засадих цяла гора.
Поливах, окопавах, подкастрях.
В началото хората ме вземаха за местния луд - щото се налагаше да се изчисти доста голяма площ от строителни и битови отпадъци.
После взеха да ме хвалят за усърдието.
Като стана гората почнаха да викат: "О, я виж колко готино стана!"
Кръстиха гората на бъзик на мен: "Борчова кория."
Но никой никога не ми помогна от блока или съседния!
Никой!
Колко и какви боклуци изхвърлих за тези години - само аз си знам.

От три години само поливам дърветата в гората, но не чистя!
Веднъж през лятото изпращат циганките от "чистотата" - каквото съберат - това е.
За този последният бтв-съботник никой не е преместил една пластмасова бутилка от изхвърлените през терасите си...

Аз вече чакам циганките да дойдат.
цитирай
45. zaw12929 - черния фон на постинга- това не е ли ...
14.05.2012 05:09
черния фон на постинга- това не е ли нбай гадното отношение към зрението на другите... как да прочета или напиша?
цитирай
46. yotovava - Че буквите са бели, какъв проблем? Публикувам предимно снимки, а във всички фотографския сайтове СИВИЯТ фон е най-благоприятен.
14.05.2012 08:37
zaw12929 написа:
черния фон на постинга- това не е ли нбай гадното отношение към зрението на другите... как да прочета или напиша?

цитирай
47. yotovava - Борисе, никого не укорявам, както казах - въпрос на личен избор.
14.05.2012 08:38
boristodorov56 написа:
Що се отнася до чистенето около къщята и блоковете ни из градовете е грижа на много малко хора, които живеят в тях. И те си го правят редовно.
Както аз го правих 20 години около блока, в който живеех в жк Тракия в Пловдив.
Сам засадих цяла гора.
Поливах, окопавах, подкастрях.
В началото хората ме вземаха за местния луд - щото се налагаше да се изчисти доста голяма площ от строителни и битови отпадъци.
После взеха да ме хвалят за усърдието.
Като стана гората почнаха да викат: "О, я виж колко готино стана!"
Кръстиха гората на бъзик на мен: "Борчова кория."
Но никой никога не ми помогна от блока или съседния!
Никой!
Колко и какви боклуци изхвърлих за тези години - само аз си знам.

От три години само поливам дърветата в гората, но не чистя!
Веднъж през лятото изпращат циганките от "чистотата" - каквото съберат - това е.
За този последният бтв-съботник никой не е преместил една пластмасова бутилка от изхвърлените през терасите си...

Аз вече чакам циганките да дойдат.

цитирай
48. martiniki - ех, люляците
14.05.2012 15:17
при нас прегоряха още в април, много жилеше слънцето тази година и погуби за дни цветовете им.

много нежно храстче!
цитирай
49. yotovava - Тук все още цъфтят, а въздухът е пълен с ухания :)))))))))))))
14.05.2012 16:57
martiniki написа:
при нас прегоряха още в април, много жилеше слънцето тази година и погуби за дни цветовете им.

много нежно храстче!

цитирай
50. bven - люлека ми замириса:))
14.05.2012 21:52
да, аз чистих - в комплект с половинката (както се шегува, защо ли Господ му е изпратил мен?) и открих голяма мръсотия. Другите явно не я забелязват.
Вече е чисто ...за малко.
цитирай
51. yotovava - На дълъг път се тръгва с малки крачки, Бвен, все някога ще преходим :)))))))))))))))
14.05.2012 22:46
bven написа:
да, аз чистих - в комплект с половинката (както се шегува, защо ли Господ му е изпратил мен?) и открих голяма мръсотия. Другите явно не я забелязват.
Вече е чисто ...за малко.

цитирай
52. hatanasov - ВСЕКИ ДЕН...
14.05.2012 23:10
участвам.
цитирай
53. yotovava - Това май най много не го вдявам - уж всички всеки ден участваме, пък то...
15.05.2012 11:17
hatanasov написа:
участвам.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yotovava
Категория: Изкуство
Прочетен: 5194032
Постинги: 1288
Коментари: 21789
Гласове: 43519
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол