Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.05.2012 16:34 - Да изчистим България за един ден...
Автор: yotovava Категория: Политика   
Прочетен: 7899 Коментари: 44 Гласове:
53

Последна промяна: 05.05.2012 09:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Макар мотото на кампанията да извиква у мен гняв и възмущение по отношение на езикова слабост и стилистична неточност - една ЧИСТО твоя кампания, каква ли ще е МРЪСНО твоята кампания?, все трябва да приветствам инициативата, защото страната ни е натъпкана до козирката с боклуци. И целокупните миряни продължават да бълват боклуци и да хвърлят трамвайни билетчета, кутии от цигари и кофички от кафе, където им падне.
  Но като е за ползу роду, рекох си аз, добро ще да е. Докато не се натъкнах, вървейки из моя любим град, на следната картинка
image
  И като погледнеш декоративната врата, арката над входа, плочките цвят бордо, плюс всичката останала свинщина, започваш да си задаваш неудобните въпроси:
  - Хубаво, ще изчистим България за един ден, но ще промени ли това вандалщината, която битува в психиката на подрастващото поколение?
 - Защо първата работа, когато се построи нова, чиста и спретната спирка с прозрачен навес и пейчица за сядане, е някой да изпише със спрей  -  Коко е гнусен педераст! и да удари най-якия шут по невинната конструкция?
  - Не споменавам залепените за столовете в автобусите дъвки, закарфичение по дърветата обяви - Давам стая на две студентки непушачки, наем по договаряне, нито системно преравяните кошчета за боклук.
   Аз съм от оптимистите, за които чашата е полупълна и все се надяват, мъглата като се вдигне, да видят планината с цялото й великолепие.
image
Разглеждайте. В цял размер. И дано разберем колко всеобхватна е вандалщината и колко напразен може да се окаже целият ни всеобхватен трудов ентусиазъм.



Гласувай:
55



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Аз като прочетох заглавието и си ...
04.05.2012 17:06
Аз като прочетох заглавието и си помислих за друго: Дали може да се изчисти България за един ден ?!?!?!/след като е замърсявана десетки години/

п.п. Сещай се защо бягам всяка свободна минута сред природата, ама вече малко необитаеми места има, навсякъде бутилки и найлонови пликове:(
И престани да ми познаваш загадките! И за Дюлята позна, подозирам, че някаква дива дюля...но позна:) ЩЕ намеря нещо което няма да познаеш, ще видиш ти!!!!
цитирай
2. elinora - Аз пък моментално си помислих,
04.05.2012 17:12
че както можем да я изчистим цялата за един ден, то само за няколко часа после можем пак да я оцапаме геройски. Прост народ - слаба държава! Или невъзпитан народ - живей си в кочина :(
цитирай
3. yotovava - Еееее, мълчах си един ден, под секрет си мисля, че е възможно да е японска дюля
04.05.2012 17:13
в парка на Овча купел, където съм израснала, имаше много такива, навремето го поддържаха, но след 80-те години западна много. А имаше някакви екзотични цветя и храсти там.

Проблемът не е дали можем да изчистим България за един ден, а след това - ще съемеем ли да запазим смисъла от целия този труд.
цитирай
4. yotovava - съзнанието си трябва да изчистим първо, а после може и да не се налага да чистим природата...
04.05.2012 17:14
elinora написа:
че както можем да я изчистим цялата за един ден, то само за няколко часа после можем пак да я оцапаме геройски. Прост народ - слаба държава! Или невъзпитан народ - живей си в кочина :(

цитирай
5. pevetsa - Да изчистим България, . . . като не ...
04.05.2012 17:22
Да изчистим България, ... като не замърсяваме!
Аз така си чистя всеки божи ден :))))
цитирай
6. yotovava - Така е, Алекс, отстранете причината и болестта ще мине.
04.05.2012 17:26
pevetsa написа:
Да изчистим България, ... като не замърсяваме!
Аз така си чистя всеки божи ден :))))

цитирай
7. monaliza121 - От такива призиви вече ми се повр...
04.05.2012 18:47
От такива призиви вече ми се повръща:(
Авгиевите обори... скоро ще ги настигнем по години...
цитирай
8. yotovava - Не е проблемът в призива, макар че ми напомня на ленинските съботници. После. Какво ще стане после?
04.05.2012 18:59
monaliza121 написа:
От такива призиви вече ми се повръща:(
Авгиевите обори... скоро ще ги настигнем по години...

цитирай
9. diamant1965 - Ама разбира се, че трудът ще е нап...
04.05.2012 19:01
Ама разбира се, че трудът ще е напразен. То е ясно, при това ниско съзнание и култура друго и не може да бъде. Мразя подобни кампании. Преди им викаха "мероприятия". :))))))) Някой си отчита някаква си дейност и трупа активи, и се предполага че народецът вярва, че всичко е "на ползу роду".
Иначе аз лично нямам нищо против да се включа в почистването, макар че навън и най-дребното боклуче си го нося вкъщи, ако не видя никъде кошче за отпадъци.
Но ако ще трябва да се чисти сериозно, трябва да се започне от едно много централно и "високо"място, там са най-големите боклуци! :)))))
цитирай
10. yotovava - Прав си, грешен е подходът на кампанията, тя ни напомня едни други години, а иначе ги гледаме все същите мутри :))))))
04.05.2012 19:09
diamant1965 написа:
Ама разбира се, че трудът ще е напразен. То е ясно, при това ниско съзнание и култура друго и не може да бъде. Мразя подобни кампании. Преди им викаха "мероприятия". :))))))) Някой си отчита някаква си дейност и трупа активи, и се предполага че народецът вярва, че всичко е "на ползу роду".
Иначе аз лично нямам нищо против да се включа в почистването, макар че навън и най-дребното боклуче си го нося вкъщи, ако не видя никъде кошче за отпадъци.
Но ако ще трябва да се чисти сериозно, трябва да се започне от едно много централно и "високо"място, там са най-големите боклуци! :)))))

цитирай
11. diamant1965 - Не съм прав, а права :)))))))
04.05.2012 19:41
Не съм прав, а права :)))))))
цитирай
12. yotovava - Еееее, нали си диамант, добре де, права си :))))))))))))))))))))))))
04.05.2012 19:44
diamant1965 написа:
Не съм прав, а права :)))))))

цитирай
13. sherif - Хубаво
04.05.2012 19:50
би било да има повече хора с твоето мислене.
цитирай
14. yotovava - Ще ми се поне мисленето да се промени - а иначе, както мама казваше, трима души да чистят, един да разхвърля - никога няма да има ред :)))))))))))))))))
04.05.2012 19:54
sherif написа:
би било да има повече хора с твоето мислене.

цитирай
15. 4aiotgluhar4e - Колко си права!!!
04.05.2012 20:27
Пък да знаеш колко е неприятно след това, когато видиш как свинщината се възстановява! Миналата година събрах кварталните хлапета да поизчистим градинката пред блока. През цялото времеедно семейство дембели от отсрещния блок гледаше нагло и с превъзходство. Като свършихме, хвърлиха книжка. Върнах се, прибрах я, ти пак хвърлиха, а аз пак я прибрах и така 5-6 пъти. По едно време се зададоха дъщеричката им и бабата, която я води на балет. Детето видя как на изчистеното цапат и много искрено попита кой не слуша. А бабата пред половината квартал отговори: "Вандали, бабе, вандали. Такива, дето са расли в гората." И синът й чу. На мен ми звучи обнадеждаващо и тази година пак ще чистя. Да речем, че културата може да се предава и през поколение :)
Поздрави, Валя!
цитирай
16. bven - Защо да чистИМ? Нека чисти този, който мърси!
04.05.2012 20:55
Предпочитам да минава кола и да мие улиците с шампоани като в ОЕ, където ни агитират да влезем (като че ние сме в Азия), а боклуците да си оставя всеки в торба и тази торба да се продава от Общината (не да ми удържат данъци според квадратурата на жилището). А тези, дето нямат жилище - да си цапотят безнаказано и безпроблемно?!
Време е да измием държавата от всичката мръсотия, но рибата мирише от главата!
цитирай
17. yotovava - За после трябва да мислим, Чайче, а не така кампанийно, после-то никой няма да ни организира. Благодаря ти :)))))))))))))))))))
04.05.2012 20:57
4aiotgluhar4e написа:
Пък да знаеш колко е неприятно след това, когато видиш как свинщината се възстановява! Миналата година събрах кварталните хлапета да поизчистим градинката пред блока. През цялото времеедно семейство дембели от отсрещния блок гледаше нагло и с превъзходство. Като свършихме, хвърлиха книжка. Върнах се, прибрах я, ти пак хвърлиха, а аз пак я прибрах и така 5-6 пъти. По едно време се зададоха дъщеричката им и бабата, която я води на балет. Детето видя как на изчистеното цапат и много искрено попита кой не слуша. А бабата пред половината квартал отговори: "Вандали, бабе, вандали. Такива, дето са расли в гората." И синът й чу. На мен ми звучи обнадеждаващо и тази година пак ще чистя. Да речем, че културата може да се предава и през поколение :)
Поздрави, Валя!

цитирай
18. yotovava - Няма нищо лошо в идеята, но аз на всяка крачка се сблъсквам с друга действителност - не е достатъчно да прегърнем този призив, а друго, друго мислене ни трябва.
04.05.2012 20:58
shtrakalka написа:
От няколко месеца нашата фирма се подготвя активно за кампанията. Знаете ли какво ми направи силно впечатление? Всички са много съпрачастни, даряват, а като излязат от помещението, си хвърлят фасовете на земята.
Не е чистофайница тази жена, която постоянно чисти, а тази, която не цапа.
Иначе на 12-ти, щем-не щем, сме там.

цитирай
19. yotovava - Можем ли? И ако можем - ще го направим ли? :)
04.05.2012 20:59
bven написа:
Предпочитам да минава кола и да мие улиците с шампоани като в ОЕ, където ни агитират да влезем (като че ние сме в Азия), а боклуците да си оставя всеки в торба и тази торба да се продава от Общината (не да ми удържат данъци според квадратурата на жилището). А тези, дето нямат жилище - да си цапотят безнаказано и безпроблемно?!
Време е да измием държавата от всичката мръсотия, но рибата мирише от главата!

цитирай
20. bven - Ти пишеш - ти предлагаш!
04.05.2012 21:21
Нека всеки каже дали можем?!
цитирай
21. анонимен - Свинщина е точната квалификация!
04.05.2012 21:55
Мърлячът си остава мърляч, където и да е. А каква красива и неповторима природа имаме, пак си запечатала аромата на пролетта ;))
цитирай
22. alhimik1 - ами после, казваш...:)
05.05.2012 07:54
...погледнал се Илия, пак в тия...

народът???? го е казал хе
цитирай
23. yotovava - Може би, Бвен, първо трябва да преодолоеем прочутата ни българска търпимост и да започнем открито да се възмущаваме:
05.05.2012 08:30
bven написа:
Нека всеки каже дали можем?!

когато ставаме свидетели на подобни явления.

цитирай
24. yotovava - България е красива, а сега точно планината е невероятна - тъй като цъфтят различни дървета,
05.05.2012 08:31
gogi6666 написа:
Мърлячът си остава мърляч, където и да е. А каква красива и неповторима природа имаме, пак си запечатала аромата на пролетта ;))


планинските склонове са едни накокошинени островчета от зеленина в различни нюанси. Приказка е!
цитирай
25. yotovava - Вярно е, дано сегашната кампания, която, както казах, някак недолюбвам заради начина, по който се води, все пак е стъпка напред. И към добро!
05.05.2012 08:32
alhimik1 написа:
...погледнал се Илия, пак в тия...

народът???? го е казал хе

цитирай
26. hatanasov - Аз ще започна...
05.05.2012 11:12
с ДС. А Вие?
цитирай
27. анонимен - По-добре е
05.05.2012 11:24
да се пази 365 дни чиста. )))
цитирай
28. yotovava - Да започнем. Все отнякъде трябва да се тръгне. Но да помислим и за после.
05.05.2012 11:33
hatanasov написа:
с ДС. А Вие?

цитирай
29. yotovava - По-добре е, Славмири. Както е и по-добре да сме нетърпими към проявите на свинщина. Адекватно нетърпими.
05.05.2012 11:33
parasol написа:
да се пази 365 дни чиста. )))

цитирай
30. jediknight - Силата да бъде с почистващите!!!
05.05.2012 11:50
И аз в това число :)
цитирай
31. yotovava - Да бъде :))))))))))))))) И да почнем начисто :)))))))))))))))
05.05.2012 12:02
jediknight написа:
И аз в това число :)

цитирай
32. cefulesteven - Ох, този път съм от по-резервира...
05.05.2012 13:07
Ох, този път съм от по-резервираните. По принцип подкрепям всяка позитивна инициатива, а под такава разбирам поощряващата стремежа на човек да направи добро. Подкрепям ги дори в случаите, когато може да се открие немалко лицемерие в организацията им. Подкрепям и се включвам в желание и в тези, които не съм съгласен, че са "благотворителни". Свързвам тази дума с християнското "едната ти ръка да не знае какво прави другата". Т.е. благотворителност се прави само скришом, тайно. А това, което се прави е по-удачно, възможно е и да е по-полезно за хората на които се помага, но не е благотворителност. Солидарен съм с инициативите, защото всеки участник в тях го прави за себе си и ако му доставя удовлетворение и гледа на акта си като благородно дело, то е, такова. А и в крайна сметка, полза има.
С тази обаче, нещо ме стяга гърлото. Хубава е, не е лоша. Но антитезата е, че не толкова чистим България за "един ден", колкото за "един ден" си мием ръцете.
Защо го приемам така? Ами защото трябва да се намери едно по-трайно решение. То не е свързано само с общонационалното съзнание за чистота, а и с чисто административни, организационни и прагматични мерки. Няма ли такива, нищо няма да се получи, независимо дали сме съзнателни или не.
А въпроса за ценностите, който засягаш...Много, много е важен. Поздрави, Валя!
цитирай
33. cefulesteven - Да добавя: за инициативата съм. ...
05.05.2012 13:08
Да добавя: за инициативата съм. Недостатъчна е, обаче.
цитирай
34. yotovava - Да, Стеф, всяка добра инициатива може да се опорочи,
05.05.2012 13:20
ако не погледнем надълбоко. Много надълбоко - там, където са причините да има такива кампании.
Тъжно ми стана, като видях този вход с изпочупени метални вратички на пощенските кутии, с накацалите в тях бутилки от бира и кофички от кока кола, налепеното тиксо, изтръгнатите кабели на домофоните - защото първо някой се е постарал да ги създаде, да ги подреди, а после други са дошли и с лека ръка са зачеркнали труда на първите.
цитирай
35. lolova - Похвално, Йотовава
05.05.2012 14:24
Похвално, Йотовава. Похвално си се замислила за една национална кампания. Ама те, тейзи неща започват дълбоко вътре в нас и чистотата започва от собствения ни бит и душа. Де да беше такваз чистофайница и по отношение на себе си и собствената си колиба:))) Ама май не си,а? Не си слагаш много навътре нито хигиената на душата, нито хигиената на дома. Тръгнала си да сочиш с пръст софийските потайности. Ами отвори очи и погледни мръсния мизерен коптор, в който живееш. Там хич не са валидни тия правила, за които ратуваш, нали? Там не те е еня за хигиената.
По-важно ти е плюскането и висенето пред компютъра. До степен на тотална виртуална зависимост и психясване... Ами тя чистотата започва от самите нас бе, Йотовава. Ти самата, заради собствената си мундарщина, мързел и михлюзлък си се превърнала в това, което си. Слонообразно подобие на жена... Боже опази...
Поглявай се по-често в огледалото Йотовава и се опитай да си честна към себе си. В какво се превърнах, се запитвай отвреме навреме. И си отговаряй сама. Ама честно!
п.с. Иначе на хартия и виртуално е лесно да си социално активна. Дрън! Дрън! Дрън! Ярина!
цитирай
36. yotovava - Не те познавам. Ти мен също. :))))))))))))))) С гаранция. И започни първо от себе си :)))))))))))))
05.05.2012 14:59
lolova написа:
Похвално, Йотовава. Похвално си се замислила за една национална кампания. Ама те, тейзи неща започват дълбоко вътре в нас и чистотата започва от собствения ни бит и душа. Де да беше такваз чистофайница и по отношение на себе си и собствената си колиба:))) Ама май не си,а? Не си слагаш много навътре нито хигиената на душата, нито хигиената на дома. Тръгнала си да сочиш с пръст софийските потайности. Ами отвори очи и погледни мръсния мизерен коптор, в който живееш. Там хич не са валидни тия правила, за които ратуваш, нали? Там не те е еня за хигиената.
По-важно ти е плюскането и висенето пред компютъра. До степен на тотална виртуална зависимост и психясване... Ами тя чистотата започва от самите нас бе, Йотовава. Ти самата, заради собствената си мундарщина, мързел и михлюзлък си се превърнала в това, което си. Слонообразно подобие на жена... Боже опази...
Поглявай се по-често в огледалото Йотовава и се опитай да си честна към себе си. В какво се превърнах, се запитвай отвреме навреме. И си отговаряй сама. Ама честно!
п.с. Иначе на хартия и виртуално е лесно да си социално активна. Дрън! Дрън! Дрън! Ярина!

цитирай
37. yotovava - Да, това е въпросът - после какво се случва.
05.05.2012 16:43
анонимен написа:
Иначе Денят ще мине добре. Някъде са помислили за музика, другде за кебабчета и бира. Това добре.

Но на следващия ден?

цитирай
38. lolova - Похвално, Йотовава. Похвално си се ...
05.05.2012 19:24
yotovava написа:
lolova написа:
Похвално, Йотовава. Похвално си се замислила за една национална кампания. Ама те, тейзи неща започват дълбоко вътре в нас и чистотата започва от собствения ни бит и душа. Де да беше такваз чистофайница и по отношение на себе си и собствената си колиба:))) Ама май не си,а? Не си слагаш много навътре нито хигиената на душата, нито хигиената на дома. Тръгнала си да сочиш с пръст софийските потайности. Ами отвори очи и погледни мръсния мизерен коптор, в който живееш. Там хич не са валидни тия правила, за които ратуваш, нали? Там не те е еня за хигиената.
По-важно ти е плюскането и висенето пред компютъра. До степен на тотална виртуална зависимост и психясване... Ами тя чистотата започва от самите нас бе, Йотовава. Ти самата, заради собствената си мундарщина, мързел и михлюзлък си се превърнала в това, което си. Слонообразно подобие на жена... Боже опази...
Поглявай се по-често в огледалото Йотовава и се опитай да си честна към себе си. В какво се превърнах, се запитвай отвреме навреме. И си отговаряй сама. Ама честно!
п.с. Иначе на хартия и виртуално е лесно да си социално активна. Дрън! Дрън! Дрън! Ярина!




:)))))))) Ти така си мислиш. Всеки ден се вее слонския ти гъз по владайския баир. За копторчето, което обитаваш, нема да говорим. Някой път го изчисти. Шшшт, Гепиме, льобоФ моя, нема да казваме на никой за междукрачните ти тръпки.
цитирай
39. yotovava - Милата, продължавай дорогая, слабо, слабо :))))))))))))))))))))))))))))
05.05.2012 19:41
lolova написа:
yotovava написа:
lolova написа:
Похвално, Йотовава. Похвално си се замислила за една национална кампания. Ама те, тейзи неща започват дълбоко вътре в нас и чистотата започва от собствения ни бит и душа. Де да беше такваз чистофайница и по отношение на себе си и собствената си колиба:))) Ама май не си,а? Не си слагаш много навътре нито хигиената на душата, нито хигиената на дома. Тръгнала си да сочиш с пръст софийските потайности. Ами отвори очи и погледни мръсния мизерен коптор, в който живееш. Там хич не са валидни тия правила, за които ратуваш, нали? Там не те е еня за хигиената.
По-важно ти е плюскането и висенето пред компютъра. До степен на тотална виртуална зависимост и психясване... Ами тя чистотата започва от самите нас бе, Йотовава. Ти самата, заради собствената си мундарщина, мързел и михлюзлък си се превърнала в това, което си. Слонообразно подобие на жена... Боже опази...
Поглявай се по-често в огледалото Йотовава и се опитай да си честна към себе си. В какво се превърнах, се запитвай отвреме навреме. И си отговаряй сама. Ама честно!
п.с. Иначе на хартия и виртуално е лесно да си социално активна. Дрън! Дрън! Дрън! Ярина!




:)))))))) Ти така си мислиш. Всеки ден се вее слонския ти гъз по владайския баир. За копторчето, което обитаваш, нема да говорим. Някой път го изчисти. Шшшт, Гепиме, льобоФ моя, нема да казваме на никой за междукрачните ти тръпки.

цитирай
40. alexs - Със чистота по спирките в нашия град ...
05.05.2012 21:55
Със чистота по спирките в нашия град проблема е решен от една година, също и с бездомните кучета много трудно може да се намери такова! Така че и в София могат да се решат тези проблеми Валя стига да има воля и желание за това ! Надявам се и някой ден да почнат да глобяват и тези, които хвърлят фасове и боклуци, където не трябва!
цитирай
41. net - Е, това чистене не го разбирам
06.05.2012 00:27
цяла година изхвърляш боклуци, и за един ден - изчистваш цялата страна.
цитирай
42. yotovava - Да, какво ще стане после. Само за един ден :)
06.05.2012 07:28
net написа:
цяла година изхвърляш боклуци, и за един ден - изчистваш цялата страна.

цитирай
43. yotovava - 41. alexs - Със чистота по спирките в нашия град ...
06.05.2012 07:28
В столицата всеки мисли, че е анонимен. Най-вече приходящите. И разпускат страстите си до крайност.
цитирай
44. ufff - Много хубав постинг, Вале! Не ...
13.05.2012 14:10
Много хубав постинг, Вале!
Не можахме да изчистим България за един ден, но поне направихме малка крачица. Всъщност лозунгът (така мисля) не е за онези, които по принцип не замърсяват природата и край домовете си, а за онези, които са активни боклукоразхвърлячи боклукосъзидатели. Смятам, че лозунгът беше за тях - да се светнат поне един ден в годината. Но не би.;)
Поздрав!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yotovava
Категория: Изкуство
Прочетен: 5187303
Постинги: 1288
Коментари: 21789
Гласове: 43518
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол