Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.09.2012 11:29 - Празник на чорбата
Автор: yotovava Категория: Поезия   
Прочетен: 7371 Коментари: 46 Гласове:
21

Последна промяна: 04.09.2012 12:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Защо пък да си няма празник дори народната чорбица? То честванията ни – разни... Притуриш лук, домат,  водица,   картоф и чушка, патладжан, нарежеш малко мерудийка, и ето ти в един казан завира чудна шаренийка!   А пък чорбарят със черпака усърдно бърка, да е вкусно. Ех, как е лесно с тая бака за всеки края да отпусне,   и да посръбне с малко хлебец и с люта чушка за загрявка. И да духа супата, че зер езика си да не попари.   По-отпосле и на сит търбух да му удари мощна дрямка – и възтежко тяло, мозък, дух да опне под дебела сянка.   Така приспано множеството минува делници безделни. Край нас търкаля се животът – пропукана и празна делва.




Дето се казва - Да ни е честит днешният Празник на чорбата :))))))))))  



Гласувай:
35



1. анонимен - То само празник на чорбата не остана!
04.09.2012 11:32
Весел ден, Валя ;)
цитирай
2. yotovava - Напротив, ДНЕС Е ДЕН НА ЧОРБАТА - ИМА ТАКЪВ ПРАЗНИК :)))))))))))))))))))
04.09.2012 11:32
gogi6666 написа:
Весел ден, Валя ;)

цитирай
3. анонимен - Ако се съчетаят с Празника на сли...
04.09.2012 12:04
Ако се съчетаят с Празника на сливовата ракия- супер:) От теб чорбата от мен ракията-отлежала:)))
цитирай
4. анонимен - Ето защо това не е стих, а чалга. П...
04.09.2012 12:09
Ето защо това не е стих,а чалга.
Посветено е на любимото ядене на чалгаджиите - като съдържание.
Профанизирано е и дисонансъът между битов сюжет и натруфена и смешна изразност е гротесков - като форма.
Абсолютна липса на добър вкус и кич - като идейност.
идиотски коментари на неразбиращи нищо от лирика, които ще последват, за да върви чатът.
Титлата Убийца на поезията ти приляга идеално:))))

Никога не пиши стихове.
цитирай
5. yotovava - Мдааам, ако беше по-умен, щеше да вденеш иронията - чорба е турска дума, но ей на - днес е Празник на чорбата :))))) Женските никове пък никак не ти идат.
04.09.2012 12:27
анонимен написа:
Ето защо това не е стих,а чалга.
Посветено е на любимото ядене на чалгаджиите - като съдържание.
Профанизирано е и дисонансъът между битов сюжет и натруфена и смешна изразност е гротесков - като форма.
Абсолютна липса на добър вкус и кич - като идейност.
идиотски коментари на неразбиращи нищо от лирика, които ще последват, за да върви чатът.
Титлата Убийца на поезията ти приляга идеално:))))

Никога не пиши стихове.

цитирай
6. yotovava - Комай това му остана на народеца - една ракия и едно шкембе в притурка с чесън и лют червен пипер.
04.09.2012 12:29
alllyalllyallly написа:
Ако се съчетаят с Празника на сливовата ракия- супер:) От теб чорбата от мен ракията-отлежала:)))

цитирай
7. анонимен - Такава чорба си сварила, че в Маймундере край Хисаря ще духат супата!
04.09.2012 12:38
Туй то.
цитирай
8. yotovava - Валери, ако някой е с ампутирано чувство за хумор по рождение, няма начин как да му го пришият наново :))))))))))))))))
04.09.2012 12:39
kapitannemo написа:
Туй то.


А за духането на супата, там май са специалисти.
цитирай
9. анонимен - :))))))))))))
04.09.2012 12:49
За съжаление, Валюше, талантът не се предава по полов път, иначе някоя финландска секвоя щеше да му натресе цяла тундра!
цитирай
10. yotovava - Ааааа, там в любовните тресавища аз не се меся...
04.09.2012 12:50
... щото и въшки, туй-онуй.... Не!
цитирай
11. анонимен - Ей за това говорех - как за да стане ...
04.09.2012 13:00
Ей за това говорех - как за да стане чата, ще цъфне един от кръжока и ще почне да ръси простотии, точно като стиха, преди двамата с "поетесата" да почнат да сеоблизват.
Това не е стих, нито пък двамата чматаджии са поети, товаеистината, а са пародии на поет

цитирай
12. yotovava - Черпя те една шкембе чорбица послучай Празника :)))))))))))))
04.09.2012 13:04
анонимен написа:
Ей за това говорех - как за да стане чата, ще цъфне един от кръжока и ще почне да ръси простотии, точно като стиха, преди двамата с "поетесата" да почнат да сеоблизват.
Това не е стих, нито пък двамата чматаджии са поети, товаеистината, а са пародии на поет


цитирай
13. oara - Мерси,
04.09.2012 13:15
ама дай първо на Божествения, че е гладен:)
Да има сили да се помпи, че днес още не е стърчал на първа и ще вземе да колабира:)))
цитирай
14. yotovava - Брях, веднъж анонимен, веднъж с женски ник, абе и ти си гладен, като те гледам :)))))))))))))))
04.09.2012 13:17
oara написа:
ама дай първо на Божествения, че е гладен:)
Да има сили да се помпи, че днес още не е стърчал на първа и ще вземе да колабира:)))

цитирай
15. apostapostoloff - В София повече налитаме на
04.09.2012 13:52
супата, чорбата я не щем!
цитирай
16. yotovava - Хехехее, аз си мислех, че направо на бульон трезве сме минали :)))))))))))))
04.09.2012 14:08
apostapostoloff написа:
супата, чорбата я не щем!

цитирай
17. tikoev - Ако не включите шкембе чорбата, ...
04.09.2012 14:13
Ако не включите шкембе чорбата, никакъв празник! :)))))
цитирай
18. yotovava - Че какъв празник без шкембе чорба :)))))))))))))))))))))) С много чесън и лют пипер :))))))))))))
04.09.2012 14:23
tikoev написа:
Ако не включите шкембе чорбата, никакъв празник! :)))))

цитирай
19. kamosutrov - Точно така! Ти си убийца на поезията, докато онова шизо е бащата и.
04.09.2012 15:16
Той и еба майката с "По кабела протече еликтричество и сякакво лепкаво количество се изхилило...". Той е поета на елементарните частици, неутриното, мю мезоните и какво ли още не. А когато "Андромаха, сутиена си размаха" ми идва да чета счетоводни ордери. В тях има повече поезия.
цитирай
20. sonnic - Чудесно поднесена сатира!
04.09.2012 15:24
Още въвеждащият реторичен въпрос показва присмех и ирония и някои от коментарите по-горе просто ме озадачават - израз на некомпетентност ли са или неприязън?! Мислех, че претендиращите да се занимават с изкуство не употребяват каруцарски език, но...
А стихотворението е добре поднесен присмех над залитанията на ежедневието по всякакви моди, както и към занижените ни естетически критерии. ( Надявам се,Валя, че при редактиране ще изгладиш ритъма в четвъртата строфа.)
Поздравления!
цитирай
21. kamosutrov - Аз, таковата ... имам право на специфичен език
04.09.2012 15:39
sonnic написа:
Още въвеждащият реторичен въпрос показва присмех и ирония и някои от коментарите по-горе просто ме озадачават - израз на некомпетентност ли са или неприязън?! Мислех, че претендиращите да се занимават с изкуство не употребяват каруцарски език, но...
А стихотворението е добре поднесен присмех над залитанията на ежедневието по всякакви моди, както и към занижените ни естетически критерии. ( Надявам се,Валя, че при редактиране ще изгладиш ритъма в четвъртата строфа.)
Поздравления!

Дори и Полигор запомни /най-сетне/, че нищо не вдявам от поезия. Но пък ми е смешно от неговите "рими". Все едно, че аз пиша стихове
цитирай
22. yotovava - Непременно ще го изгладя, Сонче, твърде топло е това стихо, но днес се оказа наистина Празник на чорбата, имаше репортаж по БТВ. И оттам ми хрумна :)))))))))
04.09.2012 17:05
sonnic написа:
Още въвеждащият реторичен въпрос показва присмех и ирония и някои от коментарите по-горе просто ме озадачават - израз на некомпетентност ли са или неприязън?! Мислех, че претендиращите да се занимават с изкуство не употребяват каруцарски език, но...
А стихотворението е добре поднесен присмех над залитанията на ежедневието по всякакви моди, както и към занижените ни естетически критерии. ( Надявам се,Валя, че при редактиране ще изгладиш ритъма в четвъртата строфа.)
Поздравления!

цитирай
23. yotovava - Камо, :)))))))))))))))))))))
04.09.2012 17:05
kamosutrov написа:
Той и еба майката с "По кабела протече еликтричество и сякакво лепкаво количество се изхилило...". Той е поета на елементарните частици, неутриното, мю мезоните и какво ли още не. А когато "Андромаха, сутиена си размаха" ми идва да чета счетоводни ордери. В тях има повече поезия.

цитирай
24. yotovava - Само това оставаше, и ти да пропишеш :))))))))))))
04.09.2012 17:06
kamosutrov написа:
sonnic написа:
Още въвеждащият реторичен въпрос показва присмех и ирония и някои от коментарите по-горе просто ме озадачават - израз на некомпетентност ли са или неприязън?! Мислех, че претендиращите да се занимават с изкуство не употребяват каруцарски език, но...
А стихотворението е добре поднесен присмех над залитанията на ежедневието по всякакви моди, както и към занижените ни естетически критерии. ( Надявам се,Валя, че при редактиране ще изгладиш ритъма в четвъртата строфа.)
Поздравления!

Дори и Полигор запомни /най-сетне/, че нищо не вдявам от поезия. Но пък ми е смешно от неговите "рими". Все едно, че аз пиша стихове

цитирай
25. oara - Малии, чалгата е пълна - дошъл кака ...
04.09.2012 18:11
Малии, чалгата е пълна - дошъл кака тана да говори за пУезия:))
Щом му замирише на Полигор, се измъква от кочинката си и пристига - за да направи напълно правилна преценката ми - и с глупав чат,и без, това не е стих, а словесни отпадъци, естествено харесващи на кака тана, но не толкова, колкото Полигор,Рустам и Кушел, на които е посветил блога си като проява на скритата му любов към тях.

Ковачке на думи, това е боклук, но изобщо стихчетата ти са такива, колкото и Божествения Чу и кака тана да ти плещят дивотии, няма да стане от това поезия.
Плясксай си ако щеш по 10 поста на ден, но не дефлорирай горката поезия.
Задоволи се да облажаваш пУетина Станков.
цитирай
26. yotovava - Пупи, чети и си записвай - когато по рождение чувството ти за хумор е ампутирано, няма как да ти го пришият :)))))))))))))))
04.09.2012 18:21
oara написа:
Малии, чалгата е пълна - дошъл кака тана да говори за пУезия:))
Щом му замирише на Полигор, се измъква от кочинката си и пристига - за да направи напълно правилна преценката ми - и с глупав чат,и без, това не е стих, а словесни отпадъци, естествено харесващи на кака тана, но не толкова, колкото Полигор,Рустам и Кушел, на които е посветил блога си като проява на скритата му любов към тях.

Ковачке на думи, това е боклук, но изобщо стихчетата ти са такива, колкото и Божествения Чу и кака тана да ти плещят дивотии, няма да стане от това поезия.
Плясксай си ако щеш по 10 поста на ден, но не дефлорирай горката поезия.
Задоволи се да облажаваш пУетина Станков.

цитирай
27. анонимен - Валюше, мен някаква ма-нивела току-що ми се пусна, а при теб?
04.09.2012 18:39
18:32 - nivela
цитирай
28. yotovava - Мдам, и на мен се пусна : 18:33 - nivela
04.09.2012 18:41
kapitannemo написа:
18:32 - nivela

цитирай
29. kamosutrov - Като се има пред вид двуполовата му същност, това хич не е на добре :-)))
04.09.2012 19:04
Виж го ти, дъртия и грозен мераклия! Как се пуска...
цитирай
30. kamosutrov - Я, щом Полигор може да се кипри като римописач, що да не мога и аз?
04.09.2012 19:05
На, какво спретнах! Студеното утро на един менестрел
Когато се събудя сутрин
и пак прозореца забравен.
Носът ми е от студ скован
и хрема яка ме обхвана.
Да кихна мощно се напъвам,
но ме обхваща малко страх,
с водата снощи прекалих
и от беля се опасявам.
Ще стискам, ала ми е трудно,
Не ми се ходи чак до там,
Идиотът, е сковал барака,
на двора, във далечния му край!

Ще трая, то се е видяло!
Но първо да прегледам моя мейл.
Дали поредната любима,
е оценила моя стих.
Копнеж по двора ме обхваща,
не може веч да се търпи.
Обличам ватенката стара
и препускам през глава,
като ускорено неутрино.

Отчупвам от носа си бучка,
Но ми е леко веч сега,
и мога спокойно да заседна,
да заредя накъсани слова.
Решен мъжествено да се изпъча,
да си се похваля сам,
че белким някоя се върже.
А аз повярвал съм си много,
че най-достойният поет съм аз,
че другите поети са боклуци,
че съм единствен и неповторим.

На раздумка със себе си ще седна
и похвали ще си спретна сам,
е, може и да се поскарам тук и там,
защото аз съм най-добрия!
Не мога аз да разбера,
Защо девойки ме отбягват?
Защо на мойте стихове,
самотни баби все налитат.
Но туй е моята съдба!
Представям се за рицар славен,
за менестрел със дарба свише,
ох, мен не ме е срам,
умея аз да се маскирам.
цитирай
31. yotovava - Абе много искаш ти от едо пупи, недей така :)))))))))))))))))))
04.09.2012 19:21
kamosutrov написа:
На, какво спретнах! Студеното утро на един менестрел
Когато се събудя сутрин
и пак прозореца забравен.
Носът ми е от студ скован
и хрема яка ме обхвана.
Да кихна мощно се напъвам,
но ме обхваща малко страх,
с водата снощи прекалих
и от беля се опасявам.
Ще стискам, ала ми е трудно,
Не ми се ходи чак до там,
Идиотът, е сковал барака,
на двора, във далечния му край!

Ще трая, то се е видяло!
Но първо да прегледам моя мейл.
Дали поредната любима,
е оценила моя стих.
Копнеж по двора ме обхваща,
не може веч да се търпи.
Обличам ватенката стара
и препускам през глава,
като ускорено неутрино.

Отчупвам от носа си бучка,
Но ми е леко веч сега,
и мога спокойно да заседна,
да заредя накъсани слова.
Решен мъжествено да се изпъча,
да си се похваля сам,
че белким някоя се върже.
А аз повярвал съм си много,
че най-достойният поет съм аз,
че другите поети са боклуци,
че съм единствен и неповторим.

На раздумка със себе си ще седна
и похвали ще си спретна сам,
е, може и да се поскарам тук и там,
защото аз съм най-добрия!
Не мога аз да разбера,
Защо девойки ме отбягват?
Защо на мойте стихове,
самотни баби все налитат.
Но туй е моята съдба!
Представям се за рицар славен,
за менестрел със дарба свише,
ох, мен не ме е срам,
умея аз да се маскирам.

цитирай
32. yotovava - Ами.... :)))))))))))))))))
04.09.2012 19:22
kamosutrov написа:
Виж го ти, дъртия и грозен мераклия! Как се пуска...

цитирай
33. plushok - Ха-ха чорбата :))))
04.09.2012 21:11
Разсмя ме! Не знаех, че и такъв празник има :))))
Добре си го почела.
цитирай
34. yotovava - Оказа се, че днес го празнували, по БТВ имаше репортаж, а на мен някак ми стана и кисело, и горчиво, и весело :))))))))))))))))
04.09.2012 22:31
plushok написа:
Разсмя ме! Не знаех, че и такъв празник има :))))
Добре си го почела.

цитирай
35. naidobriq - За пръв път чувам за такъв празник но не се учудвам:)))
05.09.2012 01:01
То в БГ какви ли не празници:))
Поздрав Валя!
цитирай
36. barona40 - Народът май за едната чорба живее веч.
05.09.2012 04:19
И смешно, и тъжно, Йо.
цитирай
37. silvia0505 - Пиянството на един народ. . . След ...
05.09.2012 08:24
Пиянството на един народ...След него има нужда от много чорба - за отрезвяване!!!Прекрасна идея!
цитирай
38. kamosutrov - Забвно е!
05.09.2012 09:16
Стахановеца го тресе треска и си го мери с тебе. В криза е пак.
цитирай
39. yotovava - Вчера и аз за пръв път чух :))))))))))))
05.09.2012 09:32
naidobriq написа:
То в БГ какви ли не празници:))
Поздрав Валя!

цитирай
40. yotovava - Така май се оказва ......
05.09.2012 09:33
barona40 написа:
И смешно, и тъжно, Йо.

цитирай
41. yotovava - Ние май сме спецове по отрезвяването... и оцеляването... дори на една гола чорба...
05.09.2012 09:33
silvia0505 написа:
Пиянството на един народ...След него има нужда от много чорба - за отрезвяване!!!Прекрасна идея!

цитирай
42. yotovava - Да се тресе. Всекиму каквото е отредено.
05.09.2012 09:34
kamosutrov написа:
Стахановеца го тресе треска и си го мери с тебе. В криза е пак.

цитирай
43. анонимен - Санде: При тази малка заплата, какво му остава на човек?
05.09.2012 11:45
Чорбата.

Поздрави!
цитирай
44. yotovava - Лошото е, че започваме само за това да мислим, Санде...
05.09.2012 14:12
анонимен написа:
Чорбата.

Поздрави!

цитирай
45. bven - Май всеки ден е само на чорбата,
05.09.2012 20:53
че и с месце още по-специален ден става.
Дано се намерят други празници за празнуване, Валя!
цитирай
46. yotovava - Май е така ...
06.09.2012 14:27
bven написа:
че и с месце още по-специален ден става.
Дано се намерят други празници за празнуване, Валя!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yotovava
Категория: Изкуство
Прочетен: 5203215
Постинги: 1288
Коментари: 21789
Гласове: 43520
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол