Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.10.2011 20:21 - Нелюбовен романс от едно куче
Автор: yotovava Категория: Поезия   
Прочетен: 6721 Коментари: 41 Гласове:
77

Последна промяна: 19.10.2011 22:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
В памет на най-добрия ни приятел, който ни напусна в понеделник.


Този град заприлича на мръсно бунище от рани и кал, сред мъглите му бродят объркани глутници кучета. Ние стигнахме с тебе дори до железния райски портал, но – какво е оттатък – не беше ни писано да научим.   Грозде ядохме кисело и пихме от глухарчета вино, посред зима завивахме с подгизнала шума телата си и на зъбите чак ни омръзна да бъдем подритвани, да ни скубят децата и да грачат подире ни враните.   Подивели от страх, скрихме нокти и с избледнели муцуни пихме мръсни води от канал, храбростта се обърна в реликва. И не можехме никому никъде как да изплачем без думи, че разбрахме как бавно и сигурно с мрака накрая се свиква.   Но, щом ти омръзне да бъдеш само бягаща цел пред цевта, припомни си как ни привика – узряла – луната в комините, срещу нея завий, изкрещи – и скъсай тетивата на страха, и за мене издраскай по асфалта едно петолиние.   Ще валят ругатни, ще летят подир воя бутилки оцъклени и в акорди павета, или вчерашни вестници ноти ще нижат. Ние пак ще се срещнем, приятелю, двама дръгливи обесници, за които – души да спасят – ще е най-насъщната грижа.



Гласувай:
78



Следващ постинг
Предишен постинг

1. cefulesteven - Много, много тъжно:( Няма по-чо...
19.10.2011 21:36
Много, много тъжно:( Няма по-човечна любов от тяхната.
цитирай
2. yotovava - Да си човек е по-трудно, отколкото куче. И може би затова кучето се стреми да ти даде всичката си любов - защото не мзоже да говори. И да прави сметки.
19.10.2011 21:40
cefulesteven написа:
Много, много тъжно:( Няма по-човечна любов от тяхната.

цитирай
3. deleted-4udovi6teto - !
19.10.2011 21:44
Много ми хареса!
Поздравления!
Чу
цитирай
4. yotovava - Благодаря, Валери.
19.10.2011 21:45
4udovi6teto написа:
Много ми хареса!
Поздравления!
Чу

цитирай
5. ketcakuatl - СИЛНО
19.10.2011 21:56
Защото е много тъжно.. Изпитвал съм го и съм плакал много. Има прераждане! Душата не се губи. Може да се съберете в друг живот.
цитирай
6. chergligan - Поздрав на теб Валя от мен и Шахан и ...
19.10.2011 21:59
Поздрав на теб Валя от мен и Шахан и Яна/моите кучета/
цитирай
7. yotovava - Стихотворението написах в събота, не разбрах какво го провокира. А в понеделник узнахме, че най-добрият ни приятел е починал от рак.
19.10.2011 22:03
ketcakuatl написа:
Защото е много тъжно.. Изпитвал съм го и съм плакал много. Има прераждане! Душата не се губи. Може да се съберете в друг живот.

цитирай
8. yotovava - Поздрав и на теб, приятелю, благодаря ти, че поспря при мен.
19.10.2011 22:04
chergligan написа:
Поздрав на теб Валя от мен и Шахан и Яна/моите кучета/

цитирай
9. plushok - Тъжно и силно жестоко.
19.10.2011 22:46
Защото хората сме най-жестоките животни на планетата Земя, за наш срам :(
Обичам животните, знаете го. Тъжа за тях.
Поздрав Вале, хубаво е!
цитирай
10. yotovava - Благодаря ти, Плъхче.
19.10.2011 22:47
plushok написа:
Защото хората сме най-жестоките животни на планетата Земя, за наш срам :(
Обичам животните, знаете го. Тъжа за тях.
Поздрав Вале, хубаво е!

цитирай
11. kasnaprolet9999 - Хареса ми, тъжно и истинско, като в ...
19.10.2011 23:18
Хареса ми, тъжно и истинско, като в живота. Бог да прости твоят приятел. Далията се е появила при теб за да те подготви за тъжната вест.
цитирай
12. yotovava - Така се оказа. Ние не умеем да четем знаците. Стихотворението е написано в събота, не знам какво ме накара, но изля се наведнъж.
19.10.2011 23:28
kasnaprolet9999 написа:
Хареса ми, тъжно и истинско, като в живота. Бог да прости твоят приятел. Далията се е появила при теб за да те подготви за тъжната вест.

цитирай
13. ognena71 - Хареса ми, тъжно но истинско! По...
20.10.2011 01:55
Хареса ми, тъжно но истинско! Поздрави.
цитирай
14. yotovava - Благодаря.
20.10.2011 05:37
ognena71 написа:
Хареса ми, тъжно но истинско! Поздрави.

цитирай
15. karaiany - Поздрави за този силен стих, Вал ...
20.10.2011 05:42
Поздрави за този силен стих , Вал !
Личи си , че е написан на един дъх.
Неведоми са пътищата , а когато узнаеш , сякаш гръм е паднал и тогава "виждаш" всичко ясно !
цитирай
16. yotovava - И е трудно като "видиш", да останеш цял и себе си....
20.10.2011 06:21
karaiany написа:
Поздрави за този силен стих , Вал !
Личи си , че е написан на един дъх.
Неведоми са пътищата , а когато узнаеш , сякаш гръм е паднал и тогава "виждаш" всичко ясно !

цитирай
17. bven - Валя, животът е срещи и раздели...
20.10.2011 09:05
Всичко, което е в даден номент с нас, ни дава своята любов, енергия и ни предпазва. И пак ще бъде с нас, когато и както го разберем. Няма нищо случайно.
Поздрави!
цитирай
18. pcelata - Много тъжно.
20.10.2011 09:37
Няма по верен приятел на човека.Няма по достойна обич.И ако можехме
да я оценим-нямаше,да сме толкова жестоки.Поздрав мила.
цитирай
19. yotovava - Силно се надявам да е така.
20.10.2011 10:05
bven написа:
Всичко, което е в даден номент с нас, ни дава своята любов, енергия и ни предпазва. И пак ще бъде с нас, когато и както го разберем. Няма нищо случайно.
Поздрави!

цитирай
20. yotovava - БЛАГОДАРЯ.
20.10.2011 10:06
pcelata написа:
Няма по верен приятел на човека.Няма по достойна обич.И ако можехме
да я оценим-нямаше,да сме толкова жестоки.Поздрав мила.

цитирай
21. irin4eto - Тъжно:(
20.10.2011 10:09
Тъжно:(
цитирай
22. magicktarot - Много е хубаво и силно! Аз не разбрах за човек или за куче става дума, но каквото и да е - моите съболезнования!
20.10.2011 13:29
Аз много тежко преживях смъртта на първото си куче, преди много години... Даже се бях зарекла никога повече да не се занимавам с кучета, но и сега около мен се мотат две... Поздрави от Берта и Шаро!
цитирай
23. sande - Поздрави от Пастух - от мен и от Томето.
20.10.2011 14:05
Кучетата не се забравят никога.

Написаното е трогателно, плакала си, нали?
цитирай
24. makont - Валя, това просто ми разкъса сърцето.
20.10.2011 15:00
Колко малко от тях имат щастието да са наши любимци, а другите, тези от улицата с големите си тъжни очи. И сега ги видях: "Бавно и сигурно свикнали с мрака". поздрав и след сълзичката ти изпращам една усмивки!
цитирай
25. stihiq - Поезия!
20.10.2011 17:29
Поезия!
цитирай
26. gita969 - Това болезнено чувство съм
20.10.2011 19:12
го преживяла.И моето куче се разболя от рак. Бе на 12 години и толкова се влоши и така се мъчеше , че му направихме евтаназия.Напих се в 10 сутринта, разболях се дори фзически, дълго време след това подхвърлях кокали и моркови зад гърба си.Повече куче ни си взех, защото не искам да преодолявам такава загуба отново.много вярно си го описала и толкоеа тъжно, че чак го преживях наново.
цитирай
27. yotovava - Благодаря ви на всички,
20.10.2011 20:42
приятелят, който загубихме, беше човек, днес го погребахме. Стихотворението обаче се роди много спонтанно в събота, като някакво предчувствие за смъртта в неделя.
А че кучетата са по-верни и от хората - това е доказванео много пъти.
Нашият приятел беше една основна, обединяваща брънка за всички ни.
Мисля, че с него погребахме огромна част от младостта ни. Познавахме се повече от 30 години.
цитирай
28. monaliza121 - Ние пак ще се срещнем, приятелю,
21.10.2011 07:14
Стихотворението ми хареса, поводът - не.
Не се разделяме завинаги, но винаги така го чувстваме...
цитирай
29. yotovava - Благодаря.
21.10.2011 07:36
monaliza121 написа:
Стихотворението ми хареса, поводът - не.
Не се разделяме завинаги, но винаги така го чувстваме...

цитирай
30. veselinvalev - За предчувствията
21.10.2011 10:44
Много силно стихотворение! Неведоми са пътищата на Духа. И предчувствията му.
На мен ми се случи да сънувам едно предкзазание за катастрофа на мой приятел. Думата е точна - сънувах предсказание. Сънувах Ванга, която ми каза: "(...) ще катастрофира.". Събудих се от съня, ще да е било към три сутринта, размърдах се в леглото, жена ми и тя се събуди и ме пита: "Нещо лошо ли сънува?". Викам и, да. Сънувах лош сън за (...), но не им се разказа. Тя вика, недей разказва, щом не ти се разказав. След пет дни съсед ни среща на входа пред блока и казва: "Разбрахте ли, че (...) починал след катастрофа, преди малко съобщиха по телевиията" .(Приятелят ми беше много популярна личност). Като влязохме само двамата в асансьора жена ми ме попита: "Това ли сънува?" Да, това сънувах. Но не вярвах, че може да е предсказателно. Даже се чувствах гузен, че мога да сънувам такова нещо, и си мислех, че е някаква глупост, игра, случайна комбинация на мозъчните клетки, които отговорят за човешкия сън. Но не е било игра.
Та и твоето стихотворение, Валя, е това - форма, изказ, на шестото чувство.
и още веднъж го казвам - стихотворението ти е страхотно!
цитирай
31. yotovava - Може и така да е, миналата година два дена преди смъртта на моя племенник в градината кацна една уморена птичка и успях да я снимам. После я намерихме умряла.
21.10.2011 12:42
veselinvalev написа:
Много силно стихотворение! Неведоми са пътищата на Духа. И предчувствията му.
На мен ми се случи да сънувам едно предкзазание за катастрофа на мой приятел. Думата е точна - сънувах предсказание. Сънувах Ванга, която ми каза: "(...) ще катастрофира.". Събудих се от съня, ще да е било към три сутринта, размърдах се в леглото, жена ми и тя се събуди и ме пита: "Нещо лошо ли сънува?". Викам и, да. Сънувах лош сън за (...), но не им се разказа. Тя вика, недей разказва, щом не ти се разказав. След пет дни съсед ни среща на входа пред блока и казва: "Разбрахте ли, че (...) починал след катастрофа, преди малко съобщиха по телевиията" .(Приятелят ми беше много популярна личност). Като влязохме само двамата в асансьора жена ми ме попита: "Това ли сънува?" Да, това сънувах. Но не вярвах, че може да е предсказателно. Даже се чувствах гузен, че мога да сънувам такова нещо, и си мислех, че е някаква глупост, игра, случайна комбинация на мозъчните клетки, които отговорят за човешкия сън. Но не е било игра.
Та и твоето стихотворение, Валя, е това - форма, изказ, на шестото чувство.
и още веднъж го казвам - стихотворението ти е страхотно!

цитирай
32. kometapg - Много истински стих! Поздравявам ...
21.10.2011 23:46
Много истински стих! Поздравявам те!
цитирай
33. dolsineq - Здравей, Валя! Много точно си из...
22.10.2011 08:31
Здравей, Валя! Много точно си изразила настроението не само на кучето, но и на по-голямата част от себеподобните ни човеци. Животът ни и от на куче е по-зле вече...:(
"...Подивели от страх, скрихме нокти и с избледнели муцуни
пихме мръсни води от канал, храбростта се обърна в реликва.
И не можехме никому никъде как да изплачем без думи,
че разбрахме как бавно и сигурно с мрака накрая се свиква..."
.......................................................
Много е тъжно това, Валя и ако кучето не е в състояние да си помогне, защо хората се остават на инерцията да ги повлече към нищото?...
цитирай
34. yotovava - Благодаря ти.
22.10.2011 09:50
kometapg написа:
Много истински стих! Поздравявам те!

цитирай
35. yotovava - защо се оставяме ли - та колко удари може да понесе едно сърце, преди да се прекърши!
22.10.2011 09:50
dolsineq написа:
Здравей, Валя! Много точно си изразила настроението не само на кучето, но и на по-голямата част от себеподобните ни човеци. Животът ни и от на куче е по-зле вече...:(
"...Подивели от страх, скрихме нокти и с избледнели муцуни
пихме мръсни води от канал, храбростта се обърна в реликва.
И не можехме никому никъде как да изплачем без думи,
че разбрахме как бавно и сигурно с мрака накрая се свиква..."
.......................................................
Много е тъжно това, Валя и ако кучето не е в състояние да си помогне, защо хората се остават на инерцията да ги повлече към нищото?...

цитирай
36. mariposatracionera - Силен, та грабващ, болезнен стих с драматична образност.
22.10.2011 12:38
Благодаря ти, Вал.
цитирай
37. yotovava - Благодаря ти, Гал.
22.10.2011 12:48
mariposatracionera написа:
Благодаря ти, Вал.

цитирай
38. vladun - Знам какво е, Вал, споделям болката ...
22.10.2011 17:45
Знам какво е, Вал, споделям болката ти, доколкото е възможно...
Но това стихотворение ще остане!
Прегръдка!
цитирай
39. yotovava - Благодаря ти, Влад, мисля, че в четвъртък погребахме част от младостта си...
22.10.2011 18:26
vladun написа:
Знам какво е, Вал, споделям болката ти, доколкото е възможно...
Но това стихотворение ще остане!
Прегръдка!

цитирай
40. kapito - :(
23.10.2011 01:50
:(
цитирай
41. yotovava - Капи...
10.11.2011 20:52
kapito написа:
:(

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yotovava
Категория: Изкуство
Прочетен: 5198660
Постинги: 1288
Коментари: 21789
Гласове: 43520
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол