Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2011 14:04 - Провинциалистът - за всички, дето ще рекат - това не се отнася за мен!
Автор: yotovava Категория: Лайфстайл   
Прочетен: 2682 Коментари: 16 Гласове:
18

Последна промяна: 29.04.2011 14:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  Провинциалист слязъл от влака с пребледняло лице. Негов приятел го попитал какво му е.
- Прилоша ми от влака - отвърнал провинциалистът. - Винаги ми става така, когато пътувам с гръб към посоката на движение.
- Защо не помоли човека срещу теб да се размените?
- Сетих се за това, но там не седеше никой.

***


Провинциалистът е едно специфично животно, което колкото и да се старае да се слее с обстановката постига единствено евтино лустро с дъх на чалга. Мимикрията не му е най-силната черта. Селският манталитет не е географски обвързано понятие. Селото може да е част от теб дори и да си роден в центъра на един от големите ни градове, че дори и на Попа.
За провинциалистите визията е всичко. Може да няма какво да яде, но ще носи маркови цайси за поне 300 лева. И ще ги носи така, че логото да се вижда от всички възможни позиции.

Далаверата е всичко. Провинциалистът обикаля молове и хипермаркети, за да се хвали в последствие какво си е взел на примоция. Че защо да пазарува качествено като може да си вземе китайски еквивалент за стотинки. То туй щото му сече пипето и отдавна е наясно със световните корпоративни конспирации.

Провинциалистът живее в малката си вселена и нищо друго не го интересува. Има Фейсбук понеже е куул. Там в подробности съобщава на всичките си познати кога е бил в тоалетната, кога е изпълзял от там и какво е произвел в промеждутъка.

Умира да живее в София и в същото време да плюе този ужасен град. Знае всички чалготечници, но трудно ще посочи къде се намира Народен театър „Иван Вазов”.

Мрази да се връща в родното си място. По празниците виси в столицата защото иска да се откъсне от семейството си. Често мълчи относно произход и родно място.

Селската мома е навафлена и тунингована. Има екстеншъни, изкуствени нокти и подплънки в сутиена. Мъчи се да превърне подплънките в импланти. Говори грубо и е агресивна. Речникът й се свежда до около 500 думи. Може също така да е нахакана и свръх-амбициозна. Чете каквото й попадне, за да се зареди с крилати фрази и умни цитати. Това с цел да демонстрира колко по-интелигентна е от всички останали, макар да си остава кон с капаци.

Селският ерген притежава повече козметика от средностатистическата гражданка. Мечтае да е футболист и да му се лепят ‘женки’. Смята себе си за тарикат и баровец. Всичко е фасон. Чука за престиж и бройка, жени се пак за престиж и обкръжението си избира по сходни начинии. За момата важи същото.

Провинциалистите са сред нас. Има ги и в София, и във Варна, в Габрово и в село Чурен.
И е крайно време да спрем да се делим на столичани и провинциалисти. Достатъчно селяни са се пръкнали в знатните софийски фамилии. А простотията не си избира населено място. Тя ходи по всички хора.


От нета
http://thunder-place.blogspot.com/2010/12/blog-post_13.html




Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mirachopi - По- скоро думата която бих използвала аз,
29.04.2011 14:36
е народопсихология а не провинциализъм.Сама казваш че не е географско понятие.
цитирай
2. анонимен - Аз пък кът им кажа че съм селянка те се ...
29.04.2011 14:40
Аз пък кът им кажа че съм селянка те се не ми вярват се викат недей да лъжеш
Аз направо им са моля да ми повярват че съм селянка те въобще не ми убръщат внимание.
Сигурно щот сутиена ми е пълен с природни подплънки и не нося маркови учила ами такива където се паднаха на детето от пуканките с маслооооо.
цитирай
3. yotovava - Народопсихологията е по-обширно понятие, но се замисли за еснафлъка, който срещаш всеки ден, за липсата на покритие между думи и дела
29.04.2011 14:51
mirachopi написа:
е народопсихология а не провинциализъм.Сама казваш че не е географско понятие.


За провинциалиста е много характерна презумпцията ДА НЕ СЕ МИНЕ. Той е готов даже да участва във всяка инициатива на ползу роду, стига след това да бъде споменато участието и заслугата му.
цитирай
4. yotovava - Ма то всички сме от село - през 1934 г. в София е имало 38 00 жув народ.
29.04.2011 14:52
lisanka написа:
Аз пък кът им кажа че съм селянка те се не ми вярват се викат недей да лъжеш
Аз направо им са моля да ми повярват че съм селянка те въобще не ми убръщат внимание.
Сигурно щот сутиена ми е пълен с природни подплънки и не нося маркови учила ами такива където се паднаха на детето от пуканките с маслооооо.



Апаратаментът ми е на Красно село, дето си е било село по онова време :)))))))))) пък аз избягах от Софията в едно друго село - Владая. :))))))))))))))))))))
цитирай
5. анонимен - Разбира се
29.04.2011 14:56
yotovava написа:
mirachopi написа:
е народопсихология а не провинциализъм.Сама казваш че не е географско понятие.


За провинциалиста е много характерна презумпцията ДА НЕ СЕ МИНЕ. Той е готов даже да участва във всяка инициатива на ползу роду, стига след това да бъде споменато участието и заслугата му.

Митко Щерев от Ямбол вече колко години съди Лили Иванова от Тутракан за едното авторство.
Напъвам се да дам пример със софиянец нещо да е сътворил ама не ми се утдава нещо.
цитирай
6. yotovava - Чудеса стават всякакви :)))))))))))))))))))))
29.04.2011 15:12
lisanka написа:
yotovava написа:
mirachopi написа:
е народопсихология а не провинциализъм.Сама казваш че не е географско понятие.


За провинциалиста е много характерна презумпцията ДА НЕ СЕ МИНЕ. Той е готов даже да участва във всяка инициатива на ползу роду, стига след това да бъде споменато участието и заслугата му.

Митко Щерев от Ямбол вече колко години съди Лили Иванова от Тутракан за едното авторство.
Напъвам се да дам пример със софиянец нещо да е сътворил ама не ми се утдава нещо.

цитирай
7. karaiany - :))))))))
29.04.2011 16:40
Е па убаво си го казала ! Ке земат да те нямразат сите селяни - и тия от София , па и останалите . Верно е ,оти сите селяни са граждани денеска...Оно тaпия за това не дават - тaпията е на челото написана ! Ей , лоша си ...ке видиш зор... ! :))))))))))))
цитирай
8. yotovava - А, немой, немой да се смразяваме. Поздрави :)))))))))))))))))))))))))))))))))
29.04.2011 16:44
karaiany написа:
Е па убаво си го казала ! Ке земат да те нямразат сите селяни - и тия от София , па и останалите . Верно е ,оти сите селяни са граждани денеска...Оно тaпия за това не дават - тaпията е на челото написана ! Ей , лоша си ...ке видиш зор... ! :))))))))))))

цитирай
9. vahisht - ЭЭEE
29.04.2011 18:01
Речникът й се свежда до около 500 ........
средностатистическата гражданка......
Чука за престиж и бройка........
знатните софийски фамилии........
Да .............интересна гледна точка гарнирано с многоточие..............
цитирай
10. yotovava - Колкото - толкова, и колкото повече, толкова повече :))))))))))))))))))))))))))))))))
29.04.2011 20:12
vahisht написа:
Речникът й се свежда до около 500 ........
средностатистическата гражданка......
Чука за престиж и бройка........
знатните софийски фамилии........
Да .............интересна гледна точка гарнирано с многоточие..............

цитирай
11. bizcocho - :) Цяло чудо е, че не си изядена с п...
29.04.2011 21:28
:) Цяло чудо е, че не си изядена с парцалите...:)
Такива хора в България няма.
В блог.бг пък изобщо!!!
:))))))))))
..........
Много се смях на вица. Не умея да разказвам вицове. Не ги и запомням, но се заливам в смях, ако съответстват на разбирането ми за хумор.:)
цитирай
12. yotovava - Аааа, не така, аз съм дала и линк към мат,ряла, ние само споделяме :))))))))))))))))))))))))
29.04.2011 21:53
bizcocho написа:
:) Цяло чудо е, че не си изядена с парцалите...:)
Такива хора в България няма.
В блог.бг пък изобщо!!!
:))))))))))
..........
Много се смях на вица. Не умея да разказвам вицове. Не ги и запомням, но се заливам в смях, ако съответстват на разбирането ми за хумор.:)

цитирай
13. nibiru - Не знаех, че провинция е синоним на ...
01.05.2011 11:35
Не знаех, че провинция е синоним на простотия.
Питам се защо авторката афишира неудовлетвореността си от живота по този примитивен начин. Може и по-интелигентно.
цитирай
14. yotovava - Прочетете пак, говорим за мислене, а не за географско понятия. Има го още в началото - Селският манталитет не е географски обвързано понятие.
01.05.2011 11:36
nibiru написа:
Не знаех, че провинция е синоним на простотия.
Питам се защо авторката афишира неудовлетвореността си от живота по този примитивен начин. Може и по-интелигентно.

цитирай
15. nibiru - Прочетох много внимателно и се у...
01.05.2011 13:23
Прочетох много внимателно и се убедих, че само една истинска Гана Балканска може за пише за провинциалисти и за селски моми и ергени и да твърди, че става въпрос за мислене, а не за географско понятие. Плитко. Но пък типично за Гана Балканска.
цитирай
16. yotovava - Съмнавям се да си прочел внимателно, а отдолу под материала е даден линк към източника. Но коя съм аз да те уча, щом училището не е успяло :))))))))))))))))))))
01.05.2011 13:24
nibiru написа:
Прочетох много внимателно и се убедих, че само една истинска Гана Балканска може за пише за провинциалисти и за селски моми и ергени и да твърди, че става въпрос за мислене, а не за географско понятие. Плитко. Но пък типично за Гана Балканска.

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yotovava
Категория: Изкуство
Прочетен: 5194667
Постинги: 1288
Коментари: 21789
Гласове: 43519
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Блогрол